پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آیت عباسیان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در جمع طلاب و روحانیون گفت: عاشورا به بشریت می آموزد که اگر انسان بنده و عبد خداوند بوده و از غیر خدا دوری کند قطعأ عزتی همچون عزت انبیاء الهی به آن ها عطا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان امروز در مراسم اقامه دهه دوم ماه محرم که در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی (ره) استان کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: عزتی را که خداوند متعال به وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش عطا کرده در سایه بندگی خدا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: عاشورا به بشریت می آموزد که اگر انسان بنده و عبد خداوند بوده و از غیر خدا دوری کند قطعأ عزتی همچون عزت انبیاء الهی به آن ها عطا می کند.

وی اظهار داشت: انسان در تمام مسائل زندگی خداوند را مد نظر داشته و همواره خدا و انبیاء الهی را شاهد و ناظر بر اعمالش ببیند و در این مسیر کوچکترین غفلتی ننماید.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که من قدرتی هستم که هرگز نمی میرم لذا هر بنده ای که مرا عبادت کند چنین قدرتی را به او عطا می کنم، عبد و بنده خدا بودن، حیات معنوی و ابدی را شامل حال انسان ها خواهد کرد.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به بندگی حضرت سیدالشهدا (ع) در محضر خداوند متعال تصریح کرد: با وجود اینکه 1400 سال از قیام امام حسین (ع) می گذرد اما تمام قلب ها در اختیار و تحت تسخیر سید و سالار شهیدان است به گونه ای که در نقاط مختلف جهان مردم به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ارادت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به هجمه های دشمنان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: امروز هجمه ها و استحاله فرهنگی دشمن علیه اسلام دوچندان شده است و عزاداران ماتم سیدالشهدا (ع) را در کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان، عراق و نیجریه به خاک و خون می کشند اما شیعیان ذره ای از محبت و ارادتشان به امام حسین (ع) کاسته نمی شود.

حجت الاسلام عباسیان یادآور شد: وجود 20 میلیون شیعه در کشور نیجریه نشان دهنده عمق تأثیر گذاری قیام سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا است و ادامه این روند و ترویج اسلام قطعأ به ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (ع) می انجامد.

وی در پایان با توصیه ای به طلاب و روحانیون ابراز داشت: فروتنی و تواضع جز خصوصیات روحانی است چرا که ائمه اطهار علیهم السلام با تواضع و فروتنی خویش بشریت را به دین اسلام دعوت می کردند قطعأ اگر طلاب لباس غرور و کبر را از تن درآورده و خود را به لباس تواضع مزین کنند روز به روز به جمع مسلمانان جهان افزوده خواهد شد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha