جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تئاتر دینی

حوزه/ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ، تئاتر دینی را یک ظرفیت عظیم به منظور انتقال و ترویج پیام های نهضت حسینی در دوران کنونی دانست.

کورش زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به اعتقاد بنده یکی از مهم ترین بخش ها و عرصه های تئاتر دینی و مذهبی ، تئاتر عاشورایی است که ریشه در هنر تعزیه و شبیه خوانی و نقالی سنتی ما دارد.

وی خواستار توجه همه مسئولان در زمینه تقویت و حمایت از تئاتر دینی به خصوص تئاتر عاشورایی شد و افزود: متاسفانه این گونه از هنر نمایش در سال های اخیر ، آن رونق بایسته و شایسته را ندارد که در این خصوص لازم است که مسئولان حمایت های مادی و معنوی بهتری از این هنر و هنرمندان فعال در این قضیه داشته باشند.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون کشورمان همچنین با اشاره به این که اساساً نمی توان تئاتر عاشورایی و اجرای آن را به کل سال تعمیم داد، گفت: طبعاً تئاتر عاشورایی باید در مناسبت هایی مثل محرم و صفر و یا ایام فاطمیه به نمایش عموم درآید چرا که روحیه مخاطب مناسب با این ایام است و لذا حمایت از هنرمندان این عرصه در این ایام بسیار لازم است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده نمایش های مذهبی این پتانسیل و ظرفیت را دارد که مخاطب عام را جذب خود کند و ما اگر به این سمت و سو برویم می توانیم بسیاری از پیام های دینی را به وسیله هنر نمایش به مخاطبان خود منتقل کنیم و یا حتی این که از این نمایش ها اثر تلویزیونی تولیده شده و به عنوان تئاتر تلویزیونی پخش شود.

این کارگردان تئاتر همچنین بیان داشت: از سویی متاسفانه تئاتر مذهبی به‌شدت نیازمند پشتوانه پژوهشی است و متأسفانه فعالیت ما در این عرصه اندک بوده که باید با حمایت های بهتر و بیشتر این مساله نیز رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha