جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استکبار

حوزه/ مدير حوزه علمیه خراسان شمالی درباره اهميت شناخت دنيا، ابراز كرد: اگر امروز بخواهيم در مقابل مظاهر طاغوت از جمله مستكبران و ظواهر فريبنده دنيا قيام كنيم، وظیفه داريم با بينش عميق و با نگاهي ژرف، شمشير دو لبه دنيا را بشناسيم .

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله حکیم (ره) شیروان با اشاره به  تعابيري چون بصیرت عمار گونه و استقامت مالک اشتر وار به عنوان لازمه كار در جنگ نرم كه در فرمايشات رهبر معظم انقلاب آمده است، ابراز كرد: اگر امروز بخواهيم در مقابل مظاهر  طاغوت  از جمله مستكبران و ظواهر فريبنده دنيا قيام كنيم، وظیفه داريم با بينش عميق و با نگاهي ژرف، شمشير دو لبه دنيا را بشناسيم همه شئون زندگي خود را در اين دنيا به سمت سير الي الله مديريت كنيم.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: فرصت جواني را با اخلاص، جهاد و روحيه انقلابي براي آينده خود غنی سازی كنيد  تا اين زندگي مايه سلامتي و بي نيازي شما شود.

وی به عزيز بودن سيد الشهدا(ع) به صورت بين المللي و در عالم عرش و فرش و پرتو افشاني پيام هاي واقعه عاشورا در قله كمال انسانيت اشاره و عنوان كرد: به مصداق آيه شريفه «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ» بايد در مسیر بندگي كربلاي وجودمان را همراه با اهل صدق مديريت كنيم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: عاشورا دانشگاه قیام لله است و به تعبیر مقام معظم رهبري صدها و بلكه هزاران درس مي توان  از حرکت امام حسین (ع) فرا گرفت.

وی با اشاره به تعابير گوناگون اولياي خدا از جمله  اميرمومنان(ع) درباره دنيا كه گاهي آن را مذمت كرده و فريب دهنده و مضر دانسته اند، اظهار كرد: آن حضرت گاهي دنيا را خانه صدق و سلامتي معرفي و از آن به عنوان مسجد دوستان خدا ياد كرده اند.

حجت الاسلام سالاري مكي توضيح داد: با توجه به اين امر، حر يا حرمله بودن، شمر يا برير شدن از رهگذر اعتقاد و انديشه است و زندگي در دنيا، به نگرش انسان نسبت به مطاع آن بستگي دارد كه آيا آن را مزرعه اي براي كاشت فضايل يا مرتعي براي درو كردن ظواهر مي بيند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha