پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: حوزه علمیه کاشان توانایی تربیت مبلغین دینی جهت اعزام به خارج از کشور را دارد و سالانه بیش از۶۰۰مبلغ به داخل و خارج کشور اعزام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تسلیت ایام محرم، گفت: بر اساس روایات و سیره اهل بیت(ع) عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ریشه عمیق دارد و جنبه های سیاسی آن بر جنبه های عاطفی غلبه می کند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، عزاداری ایام محرم را موجب احیای فرهنگ شیعه دانست و یادآور شد: با توجه به این که دشمنان به تاثیرگذاری فرهنگ شیعه واقف هستند، با ایجاد شبهات سعی در تضعیف آن دارند.

وی با بیان این که امام راحل فرمودند "هرچه داریم از محرم و صفر است"، ابراز داشت: محرم و صفر فضا و زمینه بسیارخوبی برای انسجام ملی، مذهبی، اعتقادی، مردمی و احیای ارزش های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با ببان این که در عاشورا علاوه بر گریه کردن، سخنرانی، اشعار پرمحتوای آیینی، مدیحه سرایی، سینه زنی و زنجیرزنی نیز موجب احیای فرهنگ حسینی می شود، گفت: از هرجهت که به محرم بنگریم، یک فرهنگ کامل برای بیمه کردن جامعه در برابر انحرافات است.

مدیر حوزه علمیه کاشان حضور مردم در عزاداری امام حسین(ع) را موجب دادن امیدتازه به جامعه دانست و اظهارکرد: عزاداری سیدالشهدا(ع) و گریه بر مصائب آن حضرت باعث نشاط معنوی انسان می شود.

وی در ادامه به جایگاه حوزه علمیه کاشان اشاره کرد و گفت: منطقه فرهنگی کاشان قبل بعد از انقلاب همیشه تربیت کننده علمای دینی، سخنرانان، طلاب و مداحان  کشوری بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، وجود حوزه های علمیه با برکت در منطقه کاشان را نشان عرق مذهبی مردم این دیار به اهل بیت(ع) دانست و افزود: عرق مذهبی مردم کاشان به اهل بیت(ع) به قدری زیاد است که به نسبت نیازی که درخواست می کردند، مدارس علمیه راه اندازی می شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: حوزه های علمیه متولی انتقال مفاهیم دینی به اقصی نقاط دنیا می باشند و در صدور فرهنگ عاشور نقش بی بدیلی دارند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه کاشان توانایی تربیت مبلغین دینی جهت اعزام به خارج از کشور را دارد و سالانه بیش از600مبلغ به داخل و خارج کشور اعزام می کند.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان یادآور شد: با توجه به این که 30 درصد طلاب حوزه کاشان غیر ایرانی هستند، ظرفیت بسیار موثری را برای ترویج فراگیر آموزه های دینی فراهم ساخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha