سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: استفاده از موسیقی های تند که مطابق با شأن عزای حسینی نبوده و غفلت آور است ما را از اهداف عزاداری دور ساخته و باید از این مسائل که به عزاداری ها آسیب جدی می رساند، دوری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با قدردانی از حضور باشکوه ملت ایران در عزاداری های دهه اول محرم، آن را نشان دهنده عشق و ارادت عمیق مردم به سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا دانست و گفت: مجالس عزای حسینی به خوبی نشان دادن که عشق به سیدالشهدا(ع) هیچ گاه در قلوب ملت ایران و همه آزادیخواهان خاموش شدنی نیست و همیشه تاریخ ماندگار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین به آسیب شناسی مجالس عزاداری پرداخت و بیان داشت: قرار گرفتن انسان در زمان معنوی همچون محرم باعث می شود تا از پدیده هایی كه مغایرت با ارزش های والای او دارد، دوری نموده و این نوع رفتار ناشی از سرشت درونی و همچنین اعتقادات دینی و مذهبی است كه در این ایام تقویت می شود.

وی به برگزاری عزاداری های نامتعارف و دور از شأن هم اشاره کرد وعنوان داشت: باید از برپایی عزاداری های نامتعارف پیشگیری نمود و توجه به اهداف اصلی نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید در مجالس عزاداری مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اهمیت آموزش و معرفی فرهنگ صحیح عزاداری به جوانان، اظهارکرد: ماندگاری شور و هیجان در مجالس عزاداری در صورتی تضمین می گردد که مفهوم قیام عاشورا که با فطرت ظلم ستیز آدمی همخوانی دارد، در دایره شعور و آگاهی آحاد جامعه خصوصاً جوانان تبیین گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان با اشاره به مواردی که مانع عزاداری صحیح است، بیان داشت: مواردی همچون استفاده از موسیقی های تند که مطابق با شأن امام حسین(ع) و شهدای کربلا نبوده و غفلت آور است ما را از اهداف حسینی دورساخته و باید از این مسائل که به عزاداری ها آسیب جدی می رساند، دوری نماییم.

تقدیر از رسانه ملی

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی همچنین با قدردانی از عملکرد رسانه ملی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: خوشبختانه در این ایام برنامه‌های رسانه ملی از نظر کمی و کیفی بسیار ارزشمند  بود و در توسعه فرهنگ عاشورایی نقش بسزایی ایفا کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: صدا و سیما در ترویج فرهنگ عاشورا نقش مهمی برعهده دارد و تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام داده که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha