پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سمینار «آموزه‌ها و اهمیت عاشورا» در بنگلادش برگزار شد

حوزه/ سمینار «آموزه‌ها و اهمیت عاشورا» در بنگلادش برگزار شد. در این سمینار که در سالن همایش‌های مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ساتوست بنگلادش برپا شد، جمعی از فضلا و روحانیون حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از campuslive24، روز گذشته، 15 اکتبر 2016 سمینار «آموزه‌ها و اهمیت عاشورا» در بنانی واقع در داکای بنگلادش برگزار شد. در این سمینار که در سالن همایش‌های مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه ساتوست بنگلادش برپا شد، جمعی از فضلا و روحانیون  حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند.

یکی از سخنرانان این سمینار حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به نمایندگی از ایران بود.

حجت الاسلام مظلومی با روشنگری درباره آموزه‌ها و اهمیت عاشورا، به بحث و بررسی درس‌های عاشورا پرداخت.

وی اهمیت عاشورا در ایجاد اصلاح در جامعه، افزایش دانش بشری و تضمین برابری میان انسان‌ها را بیان کرده و به نقش برجسته عاشورا در از خودگذشتگی، بخشش و احترام به یکدیگر تاکید کرد.

دکتر مفضل الاسلام معاونت این سمینار را برعهده داشت. وی اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به انجام تحقیق درباره اسلام تشویق کرد.

دکتر شمشیر علی، یکی از اساتید بازنشسته دانشگاه ساتوست، دکتر همایون کبیر چودری و دکتر محمد فاروق رئیس مرکز مطالعات نیز از اندیشمندان حاضر در این همایش بودند.

دکتر عبدالحکیم، مدیر مدرسه هنر و علوم اجتماعی دانشگاه نیز از شرکت کنندگان در این همایش تشکر به عمل آورد.

چند تن از اعضای سفارت ایران، مصطفی مرشد هماهنگ کننده ارشد دانشگاه ساتوست، پروفسور سید فخرالحسن ریاست مدرسه علوم و مهندسی، مدیران دیگر دانشکده‌ها، اساتید، دانشجویان و کارمندان از دیگر حاضران در این سمینار بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha