شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فضای مجازی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: روحانی امروزی اگر بخواهد با جامعه ارتباط برقرار کند ، باید با تمام زوایای اجتماعی آشنا باشد و این مهم در گرو آشنایی با فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی است.

حجت الاسلام  حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، حوزه ها را قلب تپنده فرهنگ ایران اسلامی خواند و گفت: حوزه ها همیشه در بطن جامعه قرار داشته اند  و عهده دار هدایت جامعه بوده و این وظیفه خطیر را بر گردن گرفته اند.

وی با بیان اینکه حوزه ها برای تحقق رسالت خود باید نیازهای جامعه را هوشمندانه و هوشیارانه شناسایی کنند، تصریح کرد: توجه به شبکه اجتماعی امری ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) کوشک، مساجد را محل گفتمان اجتماعی دانست و تصریح کرد: در گذشته نیز مانند امروز مسائل و مشکلات اجتماعی وجود داشت و گفتمانی که در مساجد بوجود می آمد باعث می شد تا روحانیون درد آشنا باشند.

وی ادامه داد:  آمار بالای کانال ها و گروه های تلگرامی نشان دهنده این امر است که جامعه به توجه و کنترل آن نیاز دارد، روحانی امروزی اگر بخواهد با جامعه ارتباط برقرار کند می بایست با تمام زوایای جامعه آشنا باشد و این در گرو آشنایی با فضاهای مختلف از جمله فضای مجاز است.

امام جمعه کوشک در خصوص اهمیت فضاهای مجازی عنوان کرد: توجه به فضاهای مجازی تا آن اندازه مورد اهمیت است که رهبر عظیم الشان انقلاب می فرماید « اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»، باید همه روحانیت این احساس را داشته باشند در کنار آن سواد فضای مجازی را نیز داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی فضای مجازی را یک ابزار مهم معرفی کرد و بیان داشت: فضای مجازی یک هدف نیست اما ابزاری  مفید است که برای هدایت جوامع حتما باید از آن استفاده کرد، سرعت رشد تکنولوژی بسیار زیاد است و ما نباید از آن عقب بمانیم.

وی در خصوص توجه حوزه های علمیه به حضور در فضای مجازی گفت: تا امروز در حوزه های علمیه اولویت کاری فضای مجازی نبود، اما به آن نیم نگاهی داشته اند، تهذیب، اخلاق و تربیت جزء اولویت ها بوده،  اما امروز نیاز است همتراز با درس منبر داری به فضای مجازی  و نیازها و لوازمش هم توجه کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین (ع) کوشک گفت: نگاه های تفریهی به فضاهای مجازی باعث می شود تا رهبری بر ضرورت این امر تاکید کنند و این تاکید را تکرار کنند، رهبری بارها در جمع طلاب و روحانیون تاکید داشته اند که به ابزار روز مجهز باشید، حوزه ها باید به این نتیجه برسند که این بحث مهمی است، وظیفه ماست تاکیدات ایشان را جدی بگیریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha