جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ محمد یزبک

حوزه/ حزب الله از زمان سید موسی صدر تا کنون سنگین ترین هزینه ها را برای آزادی لبنان پرداخت کرده و امروز نیز مقاومت است که حافظ کرامت و موجودیت کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان روز گذشته در مراسمی در منطقه حوش الرافقة گفت: ما از امروز به بعد اجازه نخواهیم داد کسی ما را در مورد مسائل داخلی لبنان متهم کند، چون ما همواره خواستار استقلال و آزادی و عزت لبنان بوده ایم و این حزب الله بوده که از زمان سید موسی صدر تا کنون سنگین ترین هزینه ها را برای آزادی کشور پرداخت کرده و امروز نیز حزب الله و مقاومت است که حافظ کرامت و موجودیت کشور است و در عین حال ما برای تمام گروه های لبنان نیز احترام قائل هستیم.

وی افزود: برخی، شیعیان لبنان را به تعطیل کردن مؤسسات داخلی متهم می کنند در حالی که ما پیش از همه خواستار تشکیل دولتی قوی و فعال سازی نهادهای دولتی و انتخاب رئیس جمهور هستیم، اما این عربستان است که عامل اساسی مشکلات لبنان است.

شیخ یزبک در مورد حضور نیروهای حزب الله در سوریه نیز گفت: ما متمایل به جنگ نیستیم و حضور ما در حلب نیز برای دفاع از لبنان است، چون اگر حلب سقوط کند، لبنان در معرض خطر قرار می گیرد.

رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان در پایان سخنان خود از سکوت جامعه بین الملل در برابر حملات هوایی عربستان به عزاداری مسلمانان یمن و قتل عام مردم بی دفاع انتقاد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha