سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی- مدیر حوزه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: پژوهش درحوزه های علمیه باید بتواند پاسخ گوی نیازها و پرسش های جامعه در زمینه علوم و معارف دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در آئین اختتامیه جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: طلاب و روحانیون برای موفقیت در مسیر علمی، باید به شکل برنامه ریزی شده و مدون پژوهش هایی را که منتهی به حل مشکلات جامعه می شود، انجام دهند و با راهنمایی اساتید و علما مهمترین نیازهای جامعه را دریافت و رساله های علمی دقیقی ارائه نمایند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تربیت طلبه طراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای تحقق این مطالبه معظم له ضروری است، طلاب علاوه بر تهذیب و تزکیه نفس و فراگیری علوم دینی در زمینه های ادبیات، فقه، اصول، فلسفه و منطق به پژوهش نیز مبادرت ورزند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر تاکید کرد و ابراز داشت: انتظاری که از معاونت پژوهش حوزه می رود، این است که با سیاست گذاری بهتر زمینه  امر تحقیق وپژوهش را در مدارس علمیه بیشتر فراهم نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد:  یکی از عناصر و ارکان تحول اساسی مدنظر مقام معظم رهبری ممارست و اهتمام جدی طلاب به امر پژوهش است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha