پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر این که برای حسینی زیستن باید انقلابی بود، تصریح کرد: امروز خطر ضربه دوستان بی بصیرت بیشتر از دشمن احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، درباره تلاش دشمن برای  انحرافات و بدعت ها در محرم و صفر  و شعائر دینی اظهار کرد: موضوع محرم و عاشورا و قیام و نهضت حسینی موضوعی است که از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون قابل بررسی است و بسیاری در طول 1377 سال گذشته از واقعه عاشورا پیرامون قیام و نهضت حسینی تحلیل هایی انجام داده اند و کتاب های بسیاری نوشته شده است که در برابر دریای بی کران فضائل عاشورایی قطره ای در برابر دریا باشد.

وی با بیان اینکه با مشاهده روایات از پیامبر(ص) و ائمه معصومین حساب ویژه ای نسبت به امام حسین(ع) و واقعه ای که انحصاری ایشان است، باز شده، افزود: به گونه ای زنده ماندن دین، خداباوری و پایبندی به ارزش های اسلامی و دینی به قیام حسینی و زنده نگه داشتن این قیام گره خورده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه باید قیام حسینی را گوهر ارزشمندی در متن عقاید ما دانست و تصریح کرد: به اندازه ای این گوهر ارزشمند است که مخالفان از دو راه تلاش کردند تا به مقابله با آن برخیزند؛ عده ای با انکار و تحریف شکلی قیام امام حسین(ع) و ایجاد شک و تردید به این کار دست زدند و در زیارت عاشورا این مقابله ها را شاهدیم؛ آنجا که گفته می شود عاشورا را عده ای روز جشن و عید معرفی کردند.

وی با بیان اینکه عده دیگری نیز بخشی از حقایق عاشورایی نظیر وجود حضرت علی اصغر(ع)، حضور اهل بیت امام در واقعه عاشورا، شهادت برخی یاران، ثبات قدم یاران امام و موارد دیگر انکار و تردید ایجاد می کنند، ادامه داد: عده دیگری به تحریف معنوی عاشورا روی آوردند که انکار بخشی از مفاهیم عاشورایی که در نوشته های افرادی مانند ابن تیمیه از این دست تحریفات فراوان است.

خطر دوستان نادان

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تأکید بر اینکه ما از دشمن توقعی نداریم و طبیعی است که دشمن برای هر گوهر ارزشمندی، بدل ایجاد می کند تا ذهن ها را متوجه بدل کند، بیان کرد: گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که از ناحیه دشمن نبوده و به دست دوستان نادان و یا کسانی که که بینش عمیق ندارند، رخ می دهد؛ امروز خطر ضربه دوستان نادان بیشتر احساس می شود.

وی بیان کرد: تهدیدات بیرونی چندان کار آمد نیست، اما آسیب های درونی که از سر نا آگاهی است خطری را ایجاد کرده که اگر مراقبت کافی از سوی علما، روحانیت و دلسوزان مکتب اهل بیت(ع)، کارشناسان مسائل دینی و حوزه تاریخ اسلامی صورت نگیرد، ممکن است نتیجه ای که دشمن با تلاش در چند قرن به دنبال آن بود به دست این گونه دوستان حاصل شود.

زیارت عاشورا؛ منشور ماندگار ظلم ستیزی

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه زیارت عاشورا منشور ماندگار و جاودان ظلم ستیزی در مکتب اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: در زیارت عاشورا از یک سو همه دوستان اهل بیت(ع) را در کنار هم و خط سیر حرکتشان را ترسیم می کند و از سوی دیگر همه دشمنان اهل بیت(ع) را در کنار هم و خط سیر حرکتشان را نشان می دهد و دشمنان ائمه(ع) تنها به لشگر ظلم در سال 61 هجری در روز عاشورا ختم نمی شود و کسانی که منش و رفتار آنان را حتی امروز دنبال می کنند، مورد لعن قرار می گیرند.

تفکر جدایی دین از سیاست در تضاد با تفکر حسینی است

وی با بیان اینکه شناخت پیروان دشمنان حسین(ع) در دنیای امروز مورد غفلت عده ای قرار گرفته است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر همین اساس خطر سکولاریزه شدن برخی از هیئات را گوشزد کردند؛ چرا که مگر می شود کسی دم از امام حسین(ع) بزند، اما تفکر جدایی دین از سیاست داشته باشد؛ این فرد از پایه با منش حسینی مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به اینکه در سال 61 هجری عده ای به دنبال منصرف کردن امام حسین(ع) از قیام بودند، عنوان کرد: این در حالی است که امام(ع) یک رسالت فراگیر اجتماعی و سیاسی بر خود احساس می کردند و به همین دلیل آشکارا فرمودند که من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام کردم.

وی با استناد به هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: اکنون مگر ممکن است ما این شعارهای ماندگار و جملات ماندگار حسینی را برای مردم بگوییم، اما جهت عزاداری ما با اهداف قیام حسینی زاویه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: امروز چشم انسان های رنج دیده دنیا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دوخته شده و میدان وسیعی برای رونق مکتب اهل بیت(ع) باز شده است؛ هر چند عده ای درصددند این میدان را محدود کنند، این در حالی است که آرزوی همه امامان معصوم(ع) این بود که شرایطی فراهم شود که سخنان و کلامشان به جان های تشنه در سراسر دنیا برسد.

نمی شود در جبهه یزید بود و خود را مدعی منش حسینی معرفی کرد

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد: با توجه به اینکه ما به دنبال زمینه سازی ظهور هستیم لاجرم باید در جبهه امام عصر(عج) قرار بگیریم، تصریح کرد: نمی شود فردی در جبهه یزید باشد، اما خود را مدعی منش و جبهه حسینی معرفی کند؛ جریان حق و باطل در تاریخ همواره وجود داشته و از فرعون و موسی(ع)، نمرود و ابراهیم(ع) تا جریان کربلا می توان این تقابل را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیز جبهه بندی حق و باطل وجود دارد و ما یا باید در جبهه حق قرار گیریم یا ناگزیر در جبهه باطل قرار می گیریم، افزود: حد وسطی در مسئله حق و باطل وجود ندارد؛ بنابر این امروز که شرایط ویژه ای برای تعمیق معارف اهل بیت(ع) به وجود آمده، باید زیبایی ها، شیرینی ها، جاذبه ها و اموزه های اساسی و تأثیرگذار مکتب اهل بیت(ع) به ویژه قیام و نهضت حسینی را به گوش جهانیان برسانیم.

تبعیت از ولایت فقیه همان تبیعت از امام حسین(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه امروز جبهه حق، جبهه مقاومت اسلامی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: تبعیت از امام حسین(ع) امروز در قالب تبعیت از ولی فقیه شکل گرفته است و برای حسینی زیستن باید انقلابی بود و دستاورد های خون شهیدان و فتنه های شیطان بزرگ و غده سرطانی جهان را برای مردم تبیین کرده و خائنان به امت اسلامی را معرفی کرد و در برابر آنها باید در همه عرصه ها همه توان خود را به کار بست.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha