جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پدر رافائل ساکو رئیس کلیسای کلدانی عراق

حوزه/ پدر ساکو گفت: این همه مصیبت عراق به خاطر سیاست های غرب در منطقه ما می باشد و از این رو غرب باید برای کاستن از درد و رنج مردم ما هرچه زودتر اقدامی جدی انجام دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسقف رافائل ساکو رئیس کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیسای کلدانی خاورمیانه  ضمن سفر به آلمان در نشستی با عنوان Task Force در برلین آلمان با موضوع آینده عراق و اقلیت های آن شرکت کرد.

وی در سخنان خود در این نشست از آغاز عملیات آزادسازی موصل اظهار خرسندی کرد و آرزو کرد نینوا هرچه زودتر از دست تروریست ها آزاد شود و جان و اموال مردم عراق حفظ شود و از همه نیروهای بین المللی خواست در این عملیات با نیروهای عراقی همکاری کنند و از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد شرکت کنندگان در این نشست نیز به دیدگاه درستی درباره اوضاع عراق دست یابند.

وی افزود: کشور من و مردم آن به صورت روزانه در معرق قتل و سربریدن و آوارگی و چپاول و غارت و ویرانی خانه ها و زیرساخت ها قرار دارد و این همه مصیبت به خاطر سیاست های غرب در منطقه ما می باشد و از این رو غرب باید برای کاستن از درد و رنج مردم ما هرچه زودتر اقدامی جدی انجام دهد و در عملیات آزادسازی عراق به نیروهای عراقی کمک کند و به فرصت های گفتگو و صلح در عراق کمک کند.

پدر ساکو ادامه داد: البته پس از آزادسازی موصل و نینوا باید همه کمک کنیم آوارگان به منازل و سرزمین خود بازگردند و امنیت این مناطق را تامین کنیم و حقوق و دارایی ها و زمین های مردم به آنها بازگردانده شود و خانه ها و شهرها بازسازی شود و ضررهایی که به مردم وارد شده جبران شود تا پس از آن مردم عراق بتوانند با گفتگوی آرام و رعایت اخلاق و سیاست و به دور از درگیری و انتقام جویی مشکلات خود را حل کنند و آینده خود را رقم بزنند.

رئیس کلیسای کلدانی عراق گفت: مسیحیان و ایزدی های عراق آواره شده و مورد چپاول و غارت قرار گرفته اند و دوسال است که در اردوگاه های اقلیم کردستان ساکن هستند و اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد وجود مسیحیان عراق در معرض تهدید قرار می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha