چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر - جامعه المصطفی

حوزه/ اگر دسیسه های شوم دشمنان الهی، در گستره تاریخی نبود، اکنون اسلام و دیگر ادیان الهی روابط عمیق تر و نزدیک تری با یکدیگر داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، در دیدار با تعدادی از روسای دانشگاه های کشور تایلند اظهارداشت: تدابیر حکیمانه پادشاه تایلند برای ارتباط و تعامل دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی تایلند، دوران بسیار خوب و روابط عمیقی را رقم زده است.

وی با اشاره به این که پادشاه تایلند در دوران حیاتش از مشاوران برجسته ای بهره می برد، خاطرنشان کرد: بومیپول آدولیاده با نگاه عالمانه توانسته مردم خوش روی تایلند را به سمت نگاه صلح مابانه در جهان پیش برد؛ ارتباط با مسلمانان و حضور وی در مراسم های اسلامی، بیانگر نگاه عمیق پادشاه فقید تایلند در عرصه های مختلفی چون؛ مردم داری و کشور داری بود.

جانشین رئیس جامعه المصطفی(ص) اظهار داشت: اگر در رأس حکومت ها دانشمندان برجسته ای حضور داشته باشند، وضعیت جهان کنونی به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد؛ در این صورت، جنگ ها جای خود را به صلح و دوستی خواهند داد و اختلاف ها و تزاع ها از جامعه بشری برچیده شده، صلح و برادری جایگزین آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با بیان این که جهان غرب برای  کشورهای آسیاسی چیزی جز جنگ و درگیری به ارمغان نیاورده، یادآور شد: حمله امریکایی ها به هیروشیما، جنگ و نزاع آنها در کشور ویتنام و جنگ افروزی های فراوانی که در منطقه راه انداخته اند، تنها نمونه هایی از دستاورد حضور غرب در کشور های شرقی است.

وی تغییر جهت از نگاه غربی به سمت نگاه های شرقی در کشورهای آسیایی را مایه خرسندی دانست و اظهار داشت: ادیان الهی و پیروان ایشان، اگر با هم تعامل خوبی داشته باشند، برای ملت های جهان صلح و دوستی را رقم خواهند زد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر به حضور شیخ احمد قمی در تایلند اشاره نمود و ابراز داشت: حضور این عالم برجسته ایرانی، تعمیق دهنده صلح و دوستی میان بودائیان و مسلمانان این کشور بود.

وی در ادامه با بیان این که پیام واقعی اسلام، تعمیق صلح و دوستی در جهان است، خاطرنشان کرد: اگر دسیسه های شوم دشمنان الهی، در گستره تاریخی نبود، اکنون اسلام و دیگر ادیان الهی روابط نزدیک و دوستانه ای با یکدیگر داشتند.

جانشین رئیس جامعه المصطفی(ص) با تأکید بر این که امیدواریم در عصر کنونی بتوانیم، چهره واقعی اسلام که همان صلح طلبی است را به جهانیان معرفی نماییم، تصریح کرد: امیدورایم حضور شما در جامعه المصطفی(ص) در راستای گسترش علوم اجتماعی و سیاسی با نگاه های دینی بوده، گشایش های فراوانی در حل معضلات جهانی داشته باشد.

وی افزود: اگر غرب و امریکا با ورود به عرصه شرق شناسی به دنبال استعمار کشورهای جهان بودند، ما به دنبال ارتقاء بشریت و انسان ها در جهان هستیم، علوم اجتماعی و سیاسی ادیان الهی در خدمت انسان هاست نه استثمار و استعمار بشریت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر به آیاتی از قرآن کریم اشاره نمود و ابراز داشت: برجسته سازی و تأکید بر جایگاه والای انسان از مهمترین پیام های اسلام و قرآن به شمار می رود.

وی ضمن تأکید بر پیگیری فعالیت های علمی مشترک، خاطرنشان کرد: مجموعه ها و مراکز علمی و دینی باید در کنار یگدیگر پیام صلح و دوستی را به جوامع انسانی عرضه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با بیان این که المصطفی آماده تدوین سند همکاری مشترک با دانشگاه های تایلند است، اظهار داشت: برگزاری دوره های کوتاه مدت مشترک، می تواند دستاوردهای فراوانی را در راستای اهداف متعالی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha