جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 پروفسور تامرونگ تانیاونگ - تایلند

حوزه/ پروفسور تامرونگ تانیاونگ ضمن تأکید بر تعمیق ارتباطات علمی جامعه المصطفی(ص) و مراکز دانشگاهی کشور تایلند، گفت: باید ارتباطات علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور تایلند گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پروفسور تامرونگ تانیاونگ، رئیس دانشگاه والیالک تایلند در بازدید تعدادی از روسای دانشگاه های تایلند از جامعه المصطفی(ص) ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، خاطرنشان کرد: از دولت و ملت ایران بابت تسلیت مرگ پادشاه تایلند به مردم این سرزمین سپاسگذارم.

وی با بیان این که پادشاه تایلند ضمن تمسک به دین بودا احترام زیادی به ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام قائل بود، اظهار داشت: پادشاه فقید تایلند در کمک به پیروان ادیان از هیچ کمکی دریغ نمی کرد، وی علاقه خاصی به مسلمانان تایلند داشت و همه ساله دستورات خاصی را برای کمک به آنها صادر می کرد.

رئیس دانشگاه والیالک تایلند با بیان این که در دهه های اخیر مردم تایلند با فرهنگ ایران آشنایی های زیادی پیدا کرده اند، اظهار داشت: باید ارتباطات علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور تایلند گسترش یابد؛ سفر رئیس جمهور ایران به کشور تایلند، تقویت ارتباطات علمی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را به دنبال خواهد داشت.

پروفسور تامرونگ تانیاونگ در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه های تایلند، اظهار داشت: امیدواریم این سفر مقدمه ای بر تعمیق ارتباطات و همکاری های روز افزون میان مراکز علمی ایران و تایلند باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های بین المللی جامعه المصطفی(ص) به عنوان مرکزی اسلامی در گستره جهانی، خاطرنشان کرد: بورسیه دانش پژوهان کشورهای مختلف جهان توسط جامعه المصطفی، اقدامی ارزشمند در راستای نشر و اعتلای علوم انسانی است.

پروفسور تامرونگ تانیاونگ تبیین دین معتدل در گستره جهانی را از برجسته ترین برکات فعالیت جامعه المصطفی عنوان کرد و ضمن خواستار تعمیق ارتباطات علمی جامعه المصطفی(ص) و مراکز دانشگاهی کشور تایلند، ابراز داشت: کشور تایلند در سال های اخیر در حال طی سکوهای پیشرفت در عرصه های مختلف علمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رئیس دانشگاه والیالک تایلند IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    پادشاه تایلند به جامعه بشری رو نمیدونم ولی به جامعه ... خیلی کمک کرد.