جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وقتی نظامی اسلامی از نظر بنیه نظامی و دفاعی تقویت و تجهیز شود آثار ارزشمندی را در عرصه بین الملل برجای خواهد گذاشت که یکی ترس دشمنان و دیگری عدم هزینه جنگ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و جمعی از پاسداران لشکر 17علی بن ابیطالب علیه السلام در مدرسه امیرالمومنین علیه الاسلام اظهارداشتند: مردم سه طایفه هستند یا عالم ربانی هستند، یا پیروان عالم و دانشمندان ربانی هستند و یا افرادی که هیچ خروجی ندارند و به قول معروف حزب باد هستند هر کجا منفعتشان باشد به همان جهت گرایش پیدا می کنند، یک روز با جمهوری اسلامی یک روز علیه جمهوری اسلامی ،  فعالیت می کنند.

این مرجع تقلید افزودند: گروه اول و دوم به دلیل آنکه دارای هدف و مسیر مشخصی هستند جای نگرانی ندارند برای نظام اسلامی آنچه جای نگرانی دارد و باید نسبت به آن توجه کرد گروه سوم که بدون هیچ برنامه و هدفی در جامعه حضور دارند و هر کجا که منفعت خودشان باشد تمایل دارند.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی ادامه دادند: باید از گروه سوم ترسید چرا که هدف و روشی ندارند و بنا به فرمایش امام علی علیه الاسلام این افراد به دو دلیل اینگونه هستند نخست اینکه با نور علم و دانش روشن نشده اند و تاریک هستند و دیگر آنکه دارای تکیه گاه محکمی نیستند همانند برگ درختی که تا به شاخه است هیچ وزش بادی نمی تواند بر روی آن اثر بذارد ولی وقتی که از اصل و اصالت خود جدا شد همانند برگ های روی زمین با هر وزش بادی پراکنده می شوند.

معظم له بیان داشتند: این گروه همانند منافقین با توجه به اینکه بارها و بارها در همه دشمنی هایشان شکست و سیلی از انقلاب خورده اند باز هم دست بر نمی دارند.

ایشان خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کردند: باید همه سعی کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم، اهداف و دسیسه دشمنان را بشناسیم و راه مقابله با آن را به خوبی پیاده کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امروز به برکت وجود جوانان متعهد، انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی با توجه به اینکه دشمنان با همه امکانات و ادوات خود در مقابل کشور صف آرایی کرده اند اما جرات تعرض ندارند و هر روز گزینه ها را می گذارند روی میز یا زیر میز، نه اینکه نخواهند به ما حمله کنند، نمی توانند و جرات ندارند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: تقویت و تجهیز قوا و بنیه نظامی یکی از عوامل امنیت واستقلال جمهوری اسلامی است که باید نسبت به ارتقای آن همه توجه داشته باشند که با تقویت بنیه نظامی هم دشمن می ترسد و هم از ترس کسی جرات تعرض نمی کند به مرزهای کشورمان.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفتند: امروز فضای مجازی اسیب های جدی را بر ما و نسل جوان ما وارد کرده است که باید هوشیاری، بصیرت و آگاهی را کاربران و مخاطبان آن عرضه داشت تا بتوانند در مقابل این ضربه نرم ایستادگی کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha