جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین قربان لو مشاور معاون وزیر کشور

حوزه/ اگر قرار است در عرصه زیارت نظریه پردازی شود باید این نظریه پردازی در نهادهای علمی و حوزوی انجام شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین قربان لو مشاور معاون وزیر کشور پیش از ظهر امروز در اولین نشست کمیته زیارت در قم با اشاره به یک چالش بزرگ در عرصه مدیریت کشور گفت: مدیریت نیازمند دانش ،توانایی،  وقت و تجربه است.

وی افزود: اولین مسالهای که در مدیریت لازم است، اطلاعاتی است که مدیران باید در شاخهای که به آنها واگذار میشود داشته باشند.

مشاور معاون وزیر کشور اظهارکرد: بسیاری اوقات در کشورها مدیران چرخش دارند؛ ولی در برخی امور ،مدیران اصلا اطلاعاتی در خصوص جایگاهی که به آنها واگذار میشود ندارند و پس از مدتها آزمون و خطا تازه به اطلاعات لازم میرسند.

وی با ذکر این مطلب که اگر قرار است در عرصه زیارت نظریه پردازی شود باید این نظریه پردازی در نهادهای علمی و حوزوی انجام شود بیان کرد: این معلومات و اطلاعات بایداز طریق نهادهای حوزوی در اختیار مدیران قرار گیرد.

حجتالاسلام والمسلمین قربان لو اظهارکرد: در این عرصه باید به فضا سازی و فرهنگ سازی بپردازیم؛ در گذشته فضاسازیهایی به نادرستی در زیارت ایجاد شده بود که با زحمات گسترده علما و برخی شخصیتها، این آثار محو شود و خوشبختانه معرفت زیارتی روز به روز در حال گسترش است.

وی با ذکر این مطلب که متاسفانه امروز در عرصه زیارت به بحث قرآن چندان توجه نمیشود بیان کرد: متاسفانه از قرآن اسم و رسمی نیست گویا قرآن نقشی در این عرصه ندارد؛ در مشاهد زیارتی باید روی قرآن تاکید شود.

وی تصریح کرد: در بحث های سخت افزاری مباحث خاصی راهگشا است ولی در عرصه نرم افزاری نیازمند یک توسعه جدی هستیم با توجه به فضای موجود که همیشه مورد هجمه هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha