پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس سازمان بسیج طلاب حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی

حوزه نیوز/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: از ویژگی های طلبه انقلابی آن است که باید بصیر، دشمن شناس و برای تقابل و تهاجم دشمن برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در حاشیه همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون حوزه اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری شاخص ها و ویژگی های یک طلبه انقلابی را ترسیم فرموده اند، همگان موظفیم در این مسیر گام برداشته و اهداف عالی حوزه انقلابی و طلبه انقلابی را محقق سازیم.

وی افزود: یک طلبه انقلابی باید علاوه بر بصیرت افزایی و دشمن شناسی حضور مؤثر در جامعه و پاسخگویی به شبهات جامعه داشته باشد، بصیرت این است که خط درگیری با دشمن را تشخیص داده و دوست و دشمن را بشناسیم.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی شاهرودی ادامه داد: طلبه انقلابی در عرصه داخلی باید جریانات و عقبه های فکری جریانات سیاسی را بشناسد، گاهی عده ای از عاشورا و معارف امام حسین(ع) برای منافع یک حزب سرمایه گذاری می کنند، اگر عقبه را ندانیم، نمی توانیم انقلابی عمل کنیم، بصیرت یعنی بدانیم در کجا هستیم و چشم انداز آینده کجاست.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: با تربیت طلاب انقلابی باید از آرمان های انقلاب دفاع کرد؛ به برکت تفاهم نامه نماینده ولی فقیه در سپاه و مدیر وقت حوزه های علمیه ارتباط بین بسیج و حوزه تقویت و سبب شد کمیته کارشناسی در حوزه شکل بگیرد، این کمیته تاکنون41 جلسه کارشناسی و 200 مصوبه داشته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۷۱ پایگاه بسیج طلاب در سراسر کشور فعال می باشند، اظهارداشت: در حال حاضر قریب به 130 حوزه مقاومت، یک هزارو ۳۷۱ پایگاه مقاومت ویژه طلاب در کشور فعالیت می کنند که وظیفه جذب و ساماندهی ۸۹ هزار و ۷۰۱ طلبه برادر و ۶۹ هزار و ۵۷۲ طلبه خواهر را عهده دار می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی علمیه اظهار داشت: بسیج طلاب تنها قشری است که در آذرماه سال ۱۳۶۷ با پیام حضرت امام (ره) به منظور دفاع از چهار اصل «دفاع از اسلام»، «دفاع از انقلاب»، «دفاع از اصل تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی» و «حفظ عقائد سایر اقشار جامعه» شکل گرفت.

وی افزود: ساختار فعلی سازمان بر اساس آن نگاه شکل نگرفته است؛ چراکه اگر این اتفاق رخ داده بود حضرت آقا در اسفند 94 بر روی حوزه انقلاب تاکید و سفارس نمی کردند.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی ادامه داد: وضعیت ساختار و تابعیت سازمان بسیج طلاب بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری زیر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است؛ ولی از نظر پشتیبانی و طرح ریزی زیر نظر سازمان بسیج مستضعفین می باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معاونت های این سازمان اشاره کرد و گفت: « معاونت فرهنگی اجتماعی»، « معاونت تربیتی آموزشی »، « معاونت اردوها » و « معاونت ایثارگران » از جمله معاونت های این سازمان می باشند.

وی با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی اجتماعی اظهارداشت: بیشترین حوزه فعالیت این معاونت در حوزه رسانه، برگزاری نشست ها و یادمان ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی ادامه داد: فعالیت معاونت تربیتی و آموزشی که در بسیج عنوان صالحین را به خود گرفته است، تهیه و چاپ نشریه صادقین، فصلنامه نور اندیشه، برگزاری دوره آموزشی تخصصی سرگروه های صالحین که سال گذشته با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد از جمله فعالیت های این معاونت می باشد.

وی افزود: برگزاری دوره یک هفته ای طلبه متخصص در 11 رشته، برپایی کارگاه های ترویج گفتمان امام (ره) و رهبری، اجرای دوره تعالی اساتید بسیجی که سال گذشته با حضور 500 نفر و امسال به امیدخدا با حضور یک هزار استاد بسیجی حوزه علمیه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت معاونت ایثارگران این سازمان اشاره کرد و گفت: پیگیری و برپایی کنگره های استانی و سراسری شهدای روحانی، برنامه ریزی برگزاری 300 یادواره شهید در پایگاه های بسیج حوزه های علمیه و همچنین برگزاری کنگره های سراسری و استانی شهید شاخص از فعالیت های این معاونت می باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha