پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تاکید علمای شیعه و اهل تسنن هند به اتحاد مسلمانان

حوزه/ همایش «امام حسین زنده است» در دانشکده "نیو" در شهر چنای هند و با حضور روحانیون اهل تسنن و شیعه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»روز جمعه اعضای جنبش اتحاد شیعیان و اهل تسنن هند در همایشی با عنوان «امام حسین زنده است»، که در دانشکده "نیو" در شهر چنای در هندوستان برگزار شد،  بر اتحاد مسلمانان در برابر تروریسم تاکید کردند.

برگزار کنندگان هدف از برپایی این همایش را تلاش برای گسترش پیام اسلام، ارتقاء صلح و برادری و مبارزه با خشونت و ترور عنوان کردند. در این همایش که در ماه محرم و به مناسبت شهادت امام حسین (ع) تشکیل شد، روحانیون شیعه از جان‌فشانی سیدالشهدا(ع) در مقابل حکومت ظلم و ستم و استبداد رژیم یزید تجلیل کردند.

روحانیون و علمای دینی عضو جنبش اتحاد شیعیان و اهل تسنن هند از شهرهای مختلف  اوتار پرادش، حیدرآباد، بمبئی، دهلی و بخش‌هایی از  تامیل نادو، در جریان گفتگوهایشان اتحاد را لازم دانسته و تروریسم را محکوم کردند.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، مدیر فدراسیون جهانی اهل بیت(ع) در هند،  در سخنانش تروریسم را همچون سرطان دانسته و با تاکید بر اتحاد مسلمانان گفت: تمامی مسلمانان باید بر پایه اصول عدالت و صلح، متحد باشند. مسلمانان باید علیه تروریسم و تروریست‌ها متحد شوند؛‌چراکه تروریست ها علیه اسلام بوده و هیچ ربطی به دین اسلام ندارند. روحانیون اسلامی نیز باید معنای واقعی اسلام را که همان صلح و عدالت می‌باشد، به توده‌های مردم بیاموزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha