شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دونالد ترامپ

حوزه/ یک نظرسنجی جدید با عنوان «اسلام‌هراسی و انتخابات آمریکا» نشان داد که بیش از ۸۴ درصد طرفداران دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری در آمریکا نگاه مثبتی به دین اسلام ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thenews.com، یک نظرسنجی جدید نشان داد که بیش از 84% طرفداران دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه ریاست جمهوری در آمریکا، دیدگاه مثبتی نسبت به دین اسلام یعنی دومین دین بزرگ دنیا ندارند، این درحالی است که آمار مشابه در رابطه با طرفداران هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات‌ها 33% می‌باشد.

 از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواسته شده بود که دیدگاه‌شان را به صورت جداگانه نسبت به اسلام و مسلمانان اعلام کنند. نتایج همچنین نشان داد که  66% طرفداران ترامپ و 17% طرفداران کلیتنون دیدگاه منفی نسبت به مسلمانان دارند.

یافته‌های این مطالعه که توسط دانشگاه مریلند انجام شده شاید نشان می‌دهد که چرا اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان آمریکا طرفدار کلینتون هستند. این مطالعه با عنوان «اسلام‌هراسی و انتخابات آمریکا» روز پنج شنبه منتشر شد.

از دیگر نتایج به دست آمده از این مطالعه آماری این بود که 64% طرفداران ترامپ نیز معتقدند که مذهب اسلام و مذاهب غربی و سنت‌های اجتماعی در غرب با همدیگر سازگاری ندارند، این درحالی است که 13% طرفداران کلینتون نیز چنین نقطه‌نظری دارند. به علاوه این نظرسنجی افشاء کرد که 34% مردم آمریکا به هیچ عنوان حاضر به رای دادن به یک کاندید مسلمان نیستند. و تنها 8% آمریکا چنین نظری نسبت به یک کاندید یهودی دارند. به علاوه از میان آمریکایی‌هایی که حداقل 1 مسلمان را تاکنون از نزدیک دیده‌اند، 78% آنان به مسلمانان علاقه مند شده‌اند. و از میان آن‌هایی که تاکنون هیچ مسلمانی را ندیده‌اند تنها 51%‌شان به مسلمانان نظر مثبت دارند.

تمایل و درک بهتر نسل جوان آمریکا از اسلام و مسلمانان

شبلی تلهامی، استاد صلح و توسعه دانشگاه مریلند و سرپرست اصلی این نظرسنجی، دانشجویان آمریکایی را به ملاقات با مسلمانان و دانشجویان مسلمان را به برقراری رابطه با مردم آمریکا ترغیب کرده و گفت: اکثریت مردم آمریکا نگران تروریسم و حضور پناهجویان مسلمان در این کشور هستند، این درحالی است که از حملات 11 سپتامبر تاکنون تنها 3 پناهنده در آمریکا به اتهام شرکت در تروریسم بازداشت شده‌اند.

شبلی در ادامه گفت: جوانان و نسل‌های جوان که زیاد مسافرت می‌کنند تمایل و درک بهتری از اسلام و مسلمانان نشان می‌دهد. اگرچه اصل اسلام‌هراسی در جامعه آمریکا رو به زوال است اما شدت آن افزایش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha