سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب با تاکید بر اینکه خانواده مهمترین نهاد تاثیرگذار در جامعه می باشد، شبکه های اجتماعی را تهدیدی بزرگ علیه سلامت آن عنوان کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز ، امروز در نشست "خانواده سالم" که با حضور خانواده های طلاب و حوزویان برگزار شد، اظهار داشت: جهان امروز دستاوردهای بسیاری را در زمینه های مختلف علمی به دست آورده و بخش زیادی از نیازهای بشر را تامین کرده است.

وی افزود: رشد و پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از ابزارها و سیستم های جدید که حاصل فناوری های روز دنیا می باشد، فضای جدیدی را نیز که بر همه ابعاد زندگی بشر تاثیرگذار است را مثل اینترنت، موبایل، شبکه های اجتماعی و غیره تحت عنوان فضای مجازی به وجود آورده است.

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در ادامه بیان کرد: از نظر ارتقاء و رشد فضایل اخلاقی ناکام بوده زیرا فساد اخلاقی و فروپاشی ارزش ها، سراسر دنیا را فراگرفته است.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی گفت: بدون شک محیط اجتماعی چه فضای حقیقی یا مجازی اثر فوق العاده ای در رفتار و کردار انسان دارد، لذا بسیاری از اعمال و رفتار انسان ناشی از صفاتی است که از محیط پیرامون کسب می کند.

وی گفت: رشد و شکوفایی استعدادها، انتقال مباحث علمی و آموزشی و انتقال اخبار و اطلاعات، آداب و رسوم و ... همه در محیط اجتماعی شکل گرفته است.

استاد حوزه شیراز اظهار داشت: در جامعه امروزی به رغم پیشرفت بسیار خوب در حوزه های مختلف علمی و تامین نیاهای مادی انسان، شاهد فروپاشی اخلاقیات مشهود می باشیم.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی تصریح کرد: بنابراین وجود یک جامعه اخلاقی، جامعه ای که بر اساس معیارهای انسانی و الهی استوار باشد. جامعه ای که در آن دوستی ها و دشمنی ها برای خدا باشد، از دورویی و بی اعتمادی عاری باشد، هیچکس آنچه را برای خود نمی پسندد بر دیگران روا نداند، بسیار ضروری مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خانواده به عنوان مهمترین نهاد تاثیرگذار بر تک تک افراد جامعه، دارای محیط اخلاقی سالم باشد و ارزش های الهی سرلوحه افراد باشد، در جامعه ارزش ها در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... حاکمیت خواهند داشت.

انتهای پیام 313/44 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha