پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین از حضور ۱۰ هزار روحانی ایرانی در مراسم بزرگ اربعین سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در اربعین، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات گوناگون دستور داده اند که ستاد اربعین شکل گرفته و کمیته های فرهنگی و آموزشی راه اندازی شود که در این راستا 16 دستگاه فرهنگی و تبلیغی با مشارکت یکدیگر در حال فعالیت برای اربعین امسال می باشند.

وی ابراز داشت: جامعه المصطفی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت کشور، سازمان حج، شهرداری تهران، بسیج دانشجویی، دفتر تبلیغات اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان تبلیغات اسلامی و ... از جمله این دستگاه ها می باشند.

مسئول کمیته فرهنگی  آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان ساخت: در کشور عراق نیز 9 دستگاه برای برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی معرفی شده که تعاملات مناسبی با آنان صورت می پذیرد.

*حضور ۱۰ هزار روحانی ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته

حجت الاسلام والمسلمین  احمدی با بیان این مطلب که سال گذشته 10 هزار روحانی به اجتماع بزرگ اربعین حضور داشته اند، تصریح کرد: از برنامه های ما برای اربعین امسال، فرهنگ سازی برای عامه مردم است تا بتوان از آسیب های موجود کاست که در این راستا جلسات منظمی با حضور طلاب حوزه های علمیه در استان ها، ائمه جمعه، ائمه جماعات، سازمان تبلیغات با نام یاوران معنوی اربعین تشکیل شده تا راه های توجیه مردم و کاستن از مشکلات تبیین شود.

وی بیان داشت: یکی از فعالیت های کمیته فرهنگی اربعین، تدوین دفترچه راهنمای زائر بوده که آن را در اختیار نهادهای گوناگون قرار داده ایم تا به دست زائران برسانند.

مسئول کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: ستاد برگزاری مراسم ملی اربعین در تمام استان ها شکل گرفته تا این گردهمایی زمینه ای برای توجیه مردم باشد.

*نگاهی بر فعالیت های کمیته فرهنگی اربعین

حجت الاسلام والمسلمین  احمدی در پایان با اشاره به فعالیت های دیگر کمیته فرهنگی اربعین، ابراز داشت: دعوت از بخشی از موکب داران عراقی به ایران، راه اندازی بخش سوگواره بین المللی اربعین، اعزام مبلغ و مبلغه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام 40 گروه عرب زبان برای کودک و نوجوان، تهیه 50 هزار بسته فرهنگی برای کودکان، تکریم از موکب داران بزرگ عراقی، تکریم از مردم عراق به عنوان میزبان، تکریم از مرجعیت دینی عراق، هماهنگی با مبلغان و حوزه های علمیه نجف، احترام به حاکمیت دولت عراق، تجلیل از حشدالشعبی عراق، تهیه بسته های فرهنگی برای مبلغین، تزیین مسیرهای اربعین با تصاویر شهدای حشدالشعبی، راه اندازی رادیو اربعین و ... از جمله فعالیت هایی است که انجام خواهد پذیرفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha