سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح ویژگی های جشنواره هنر و تبلیغ پرداخت و گفت: جشنواره هنر و تبلیغ گامی در جهت توسعه فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی عصر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: از آغاز تصدی مسئولیت دفتر تبلیغات به این فکر بودم که با توجه به ظرفیت های هنری حوزه های علمیه از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در حقیقت باید از ابزار هنر در راستای توسعه تعالیم دینی استفاده شود؛ در همین راستا با تشکیل مرکز فرهنگی هنری، اقدام به تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری کردیم و هنرمندان این عرصه را گردآوری کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: انجمن های ادبی و هنری باعث تجمیع استعدادهای حوزه شده  و هر ساله در قالب جشنواره هنری اشراق، سعی کردیم که در قالب جشنواره، استعدادها در قم و شهرستان ها بروز کند و طلاب نیز آثار خود را به این جشنواره ارسال می کنند.

وی گفت: یکی از جشنواره های این عرصه، جشنواره هنر و تبلیغ، عکس، شعر و... بوده است؛ امسال دومین جشنواره هنر و تبلیغ برگزار می شود که تمرکز آن بیشتر روی کتاب آرایی است؛ در این زمینه مقالاتی در عرصه آثار و پژوهش به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهارکرد: هدف از برگزار این جشنواره، تجمیع توجهات به تاثیرات این گونه هنرورزی های دینی و... بوده است؛ این عطف توجه برای اولین بارصورت گرفته است و مراکز دیگر نیز به شدت از این عرصه استقبال کرده اند و سعی داریم که آثار برگزیده نیز به نمایش مردم و علاقه مندان و طلاب درآید.

وی افزود: یکی از فعالیت هایی که در این جشنواره انجام می شود، تلاش در جهت چاپ کتابی پیرامون صفحه آرایی و جلد آرایی کتاب است که بتوانیم در این عرصه آموزش های خوبی به طلاب و فعالان فرهنگ دینی ارایه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha