جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری، تاسیس حوزه علمیه و تربیت طلبه را صدقه جاریه دانست و اظهار کرد: ساخت حوزه علمیه از ضروریات امروز کشور است و مومنین و مومنات باید به این موضوع مهم، اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  تهران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، امشب بعد از نماز مغرب و عشاء، در مراسم سوگواری شهادت جانسوز حضرت سیدالشهدا(ع) و مصائب حضرت زینب کبری(س)، در مسجد مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با تاکید بر ضرورت انس با قرآن، گفت: قرآن نور است و دل انسان را نورانی و روشن می کند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) «إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَّقَلَین، ما إن تَمَسَّکتُم بهما لَن تَضلّوا: کتابَ اللّه وَ عترَتی أهلَ بَیتی، فَإنَّهُما لَن یفتَرقا حَتّی یردا عَلَی الحَوضَ/ من در میان شما دو چیز گران بها به یادگار می گذارم، اگر به آن دو چنگ زنید، هرگز گمراه نمی شوید: کتاب خدا و عترتم، این دو از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض [کوثر] بر من وارد شوند»، ادامه داد: حدیث ثقلین چراغ راه مسلمانان است و هر مسلمانی که همزمان پیرو قرآن و عترت باشد، هیچ گاه گمراه نمی شود.

وی با بیان این که اگر قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا شوند، دیگر اثر نخواهند داشت، افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند هر وقت دیدید فتنه ها مانند شب تاریک به شما هجوم آوردند، به قرآن پناه ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف، ابراز داشت: متاسفانه در گذشته "وقف خوری" در کشور رایج بود، درحالی که نباید حتی سر سوزنی از موقوفات در مسیری غیر از وقف و نیت واقف خرج شود.

مدیر حوزه علمیه تهران بر لزوم  ورود واقفین به عرصه حوزه علمیه سازی تاکید کرد و  گفت: ساخت حوزه علمیه از ضروریات امروز کشور است و مومنین و مومنات باید نسبت به این موضوع مهم، اهتمام ورزند.

وی، تاسیس حوزه علمیه و تربیت طلبه را صدقه جاریه دانست و  اظهار کرد: ساخت حوزه و تربیت طلاب مانند برخی موقوفات نیست که یا نابود و یا در مسیر اصلی و غیر معین خود مصرف شود.

مدیر حوزه علمیه تهران همچنین با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی، موسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری، خاطرنشان کرد: جناب حاج آقای حسینی مازندرانی، فاضل ارجمندی است که با تاسیس و مسئولیت مدرسه امام حسین(ع) علاو بر کار خطیری که آغار کردند، صدقه جاریه ای برای خود تا روز قیامت برجای گذاشتند.

وی در پایان یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با ساخت حوزه علمیه، تاکنون طلاب بسیاری تربیت کرده است، طلابی که هر کدام می توانند آموزه های اسلام را در گوشه ای از ایران و جهان نشر و تبیین کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha