جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اشتغال زنان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ، بازنگری در سیاست های تحصیل و اشتغال زنان را یکی از الزامات کاهش آمار طلاق در جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که رشد آمار طلاق در کشور یک مساله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد، اظهار داشت: طلاق به عنوان مبغوض ترین حلال خدا، روز به روز در حال زیادشدن است و این در حالی است که به نظر می رسد برای روش های ما به منظور کاهش این آمار ناکارآمد بوده و باید در آن ها تجدید نظر کنیم.

وی افزود: از سویی شاهد هستیم که سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه در حال تغییر است و این مساله تاثیر خود را در مناسبات خانوادگی به جای گذاشته است.

عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین در سال های اخیر به جهت آن که بخش قابل توجهی از بانوان جامعه ما وارد چرخه کار شده اند تا حدی به استقلال مالی دست یافته اند و همین مساله نیز به صورت غیرمستقیم تاثیرش را در تعجیل در طلاق های توافقی گذاشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مساله اشتغال زنان باید بر اساس نگاه و آموزه های دینی سر و سامان پیدا کند، گفت: در شرایط کنونی که بنا بر آمار بیش از 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دختران و زنان تشکیل می دهند، طبعاً انتظارات این ها نیز افزایش می یابد و به دنبال آن مطالباتی شکل می گیرد و گاه همین مساله باعث افزایش سن ازدواج و یا تسریع در امر طلاق می شود.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است این که ما جدای از بحث فرهنگ سازی و آموزش به خانواده ها و آگاه کردن آن ها از رویکرد های دینی به مساله تشکیل خانواده و کار و شغل زنان ، می بایست ساز و کارهایی قانونی فراهم کنیم که به تدریج شاهد کاهش آمار طلاق باشیم که این مساله خود نیازمند برنامه ریزی منسجم در سطح خرد و کلان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha