پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابراهیم اکبری- مرکز خدمات تهران

حوزه/ طلابی که عضو هلال احمر می‌شوند علاوه بر آموز‌ش‌هایی که می‌بینند، بطور خاص «احکام فقهی امداد و حوادث» را هم فرا می‌گیرند تا در این زمینه پاسخگوی نیازهای امدادگران باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم اکبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران و جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: مرکز خدمات توان این را دارد که با حمایت طلاب و روحانیون تهرانی در موارد بسیاری با جمعیت هلال احمر همکاری و به آنان کمک کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت کارآمد بحران و خدمت‌رسانی بهتر به آسیب دیدگان طبیعی و حوادث غیرمترقبه، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان هلال‌احمر می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

مدیر مرکز خدمات استان تهران ارتقای دانش و مهارت روحانیون و خانواده‌های آن‌ها در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و مقابله با سوانح و حوادث را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ خود امدادی و خدمات داوطلبانه عام‌المنفعه از دیگر اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این تفاهم‌نامه است.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان با بیان اینکه در تهران نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، خاطرنشان کرد: طلابی که عضو هلال احمر می‌شوند علاوه بر آموز‌ش‌هایی که می‌بینند، بطور خاص «احکام فقهی امداد و حوادث» را هم فرا می‌گیرند تا در این زمینه پاسخگوی نیازهای امدادگران باشند.

شایان ‌ذکر است در این تفاهم‌نامه همکاری، تشکیل «کانون‌های طلاب» و «خانه‌های هلال طلاب» جهت همکاری آموزشی در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، برنامه‌ریزی‌شده است.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha