پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد محمدی

حوزه/ استاد حوزه قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی باید از طریق مردم به گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام محمد محمدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در قزوین با اشاره به به منویات مقام رهبری معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل، گفت:  اولین شرط حرکت به سمت تولید ملی و اقتصاد مقاومتی داشتن روحیه  جهادی است و روحیه یک ملت، بیش از هر چیز دیگر به فرهنگ او برمی گردد.

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید براینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قطع رابطه با دنیا نیست، خاطرنشان کرد: اقتصاد درون ‌زا و برون‌ نگرا مورد توجه اقتصاد مقاومتی است که عمده این سیاست‌ها بر تکیه‌ بر توان داخلی و تولید ملی تاکید دارند.

وی به نقش حوزه های علمیه در مسئله اقتصاد مقاومتی  اشاره کرد و بیان داشت: حوزه های علمیه می توانند با توجه به ظرفیت تعامل با مردم، به فرهنگ سازی در راستای اقتصاد مقاومتی بپردازند و نقش انقلابی خود را در این عرصه نیز به انجام برسانند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که روحانیون در منابر، منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند، اظهارداشت: روحانیت به عنوان مرجع فکری جامعه نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبک زندگی اسلامی را رعایت کند می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

این محقق حوزوی بر ضرورت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید همچون سایر نیازهای اصلی جامعه مثل مسکن، پوشاک، حمل و نقل، بهداشت و ... به مطالبه عمومی تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha