پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ اگر انقلاب و نظام تا کنون ادامه و تدوام پیدا کرده، به خاطر این است که در رأس آن ولی فقیه حضور دارد و جامعه را رهبری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار نیروهای وزارت دفاع گفتند: حفظ عزت اسلام و مسلمانان از جمله موضوعاتی است که در اسلام بر آن تاکید شده است و حفظ عزت نیازمند به اصولی است.

این مرجع تقلید افزودند: اولین اصل در پایداری عزت، داشتن ایمان است. اگر کسی ایمان نداشته باشد ضعیف خواهد بود و نمی تواند بر مشکلات غلبه کند.  

معظم له با بیان اینکه اصل دوم حفظ اتحاد است، بیان داشتند: جامعه ای که در آن وحدت نباشد نمی تواند از آسیب های کشورهای قدرتمند در امان بماند.

ایشان افزودند: وحدت، باعث می شود، ملت ها در برابر کشورهای قدرتمند قوی باشند و بهتر بتوانند برنامه های خود را برای پیشرفت نظام و کشور به اجرا در بیاورند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  گفتند: اصل سوم، داشتن نظام ولایی است، اگر انقلاب و نظام تا کنون ادامه و تدوام پیدا کرده، چون در رأس آن ولی فقیه حضور دارد و جامعه را رهبری می کند.

 معظم له با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم جامعه اسلامی در شرایط کنونی عمل به دو فریضه مهم امر به معروف و نهی ازمنکر است، بیان داشتند: اجرای این فریضه باعث برکات زیادی می شود و از جمله، عمل به سایر احکام و از بین رفتن فساد در ابعاد مختلف اخلاقی و فرهنگی است.

 ایشان با تاکید بر این که یاد و آثار شهدا باید گرامی داشته شود و نباید از شهدا غافل بود، افزودند: یاد و خاطره شهدا و ایثارگران مسئله مهم است و نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: عدم برخورد و موضع انفعالی در مقابل دشمن موجب از بین رفتن عزت می شود. باید در مقابل دشمن با قدرت برخورد کرد و نرمش نشان نداد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخورد و موضع گیری هایی که از سوی دشمن در یمن در حال انجام است، برای این که نمی خواهد انقلابی دیگر در منطقه شکل بگیرد، ابراز داشتند: باید برای برقرار شدن، برپایی و تدوام انقلاب خون و جان داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha