پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله مرتضی مقتدایی

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: همه مردم به ویژه خیرین باید برای توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هم از نظر مادی و سخت‌افزاری و هم از نظر معنوی تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت‌ الله مقتدایی در اعضای  هیئت امنا جامعه خیرین کشور، با اشاره به این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران وجود نداشت و بانوان به صورت محدود و پراکنده به تحصیل علوم دینی می‌پرداختند گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران با دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد و با پیگیری‌های مقام معظم رهبری توسعه یافت.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری عنایت‌ ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران دارند تصریح نمود: مقام معظم رهبری تأکید زیادی به توسعه و گسترش ‌حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه دارند و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز با دستور شخص ایشان تشکیل شد تا سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران را تبیین کند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌‌های علمیه خواهران تاثیر حوزه‌‌های علمیه خواهران در جامعه را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان ساخت: قبل از انقلاب اسلامی در توابع اصفهان مدرسه علمیه‌ای را تاسیس نمودیم، پس از تاسیس این مدرسه بانوان بسیار زیادی به بنده نامه‌ نوشتند که ما نیز ماننده برادران مشتاق تحصیل در حوزه‌های علمیه هستیم؛ لذا در همان منطقه مدرسه علمیه خواهران را نیز راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر بیش از 600 خواهر طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: بنده توجه خاص و ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران دارم و معتقد هستم که تاثیر بانوان در جامعه بسیار بیشتر از برادران است و بانوان در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه حجاب و خانواده تاثیر بسیار زیادی دارند.

آیت‌الله مقتدایی در پایان با تأکید بر این‌که خدمت به حوزه‌های علمیه توفیق بزرگی است، گفت: همه مردم به ویژه خیرین باید برای توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هم از نظر مادی و سخت‌افزاری و هم از نظر معنوی تلاش نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha