جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که مجتهد پروری رسالت ذاتی حوزه است، گفت: ما به تربیت مجتهدانی که بتوانند در مباحث، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی صاحب‌نظر و اندیشه باشند، نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جمع معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان، بابیان این‌که خصوصیت بارز پیامبر اعظم(ص) برای امتش «طبیب دوار بطبه» بود، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند ادامه دهنده راه انبیاء باشند، باید این خصوصیت را در خودشان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه به روحانیت صرفاً در پاسخگویی به مسائل شرعی محدود نمی‌شود، تصریح کرد: اینکه ما فکر کنیم نیاز جامعه به روحانیت، در حد پاسخ‌گویی به مسائل شرعی است، تصور اشتباهی بوده و جامعه آن را اثبات کرده که مراجعه اغلب مردم به طلاب و روحانیون، بیش از آن که برای پرسش و پاسخ شرعی باشد، برای رفع مشکلات و مسائلشان است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: طلاب مدارس علمیه، ضمن اینکه باید مبانی دینی‌شان را محکم کنند، باید به ضرورت‌های حوزه نیز پرداخته و در آنجا نیز فعال و پویا عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با تأکید بر این‌که حوزه علمیه خوزستان، به مجتهدهایی در علوم مختلف نیازمند است، گفت: ما به مجتهدهایی که بتوانند در مباحث، اقتصادی، اجتماعی، روانی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی صاحب‌نظر و اندیشه باشند، نیازمندیم و باید طلاب در این زمینه‌ها تقویت شوند.

وی با اشاره به فراهم نمودن زمینه‌های فراگیری علوم مختلف در حوزه علمیه اهواز، اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه خوزستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، مراکز علمی را راه‌اندازی کرده است که این مراکز، پیش‌نیاز و آغازی برای تربیت طلاب مجتهد در علوم مختلف است تا إن‌شاءالله طلاب تصور نکنند حوزه فقط مکانی برای آموزش «فقه و اصول» است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه افزود: اگرچه «فقه و اصول» شرط لازم مسیر طلبگی است، اما شرط کافی آن پرداختن به علوم مختلف و ترکیب این دو با یکدیگر برای اداره راهبردی جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، خطاب به اعضای حاضر در جلسه، گفت: نیاز امروز جهان اسلام، وجود مجتهدهایی در رشته‌های مختلف علمی است، پس شما نیز باید نگاهتان از اهواز و خوزستان را ارتقاء دهید و با نگاهی جهانی فعالیت‌های خود را به پیش گیرید که إن‌شاءالله فعالیت‌های شما، زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم می‌آورد.

وی در پایان، با تأکید بر این‌که همه مسئولان حوزه، باید توانمندی‌شان در موضوعات روان‌شناختی، افزایش پیدا کند، اظهار داشت: هرچقدر که توانمندی شما در مسائل روان‌شناختی ارتقاء یابد، بهتر می‌توانید طلاب را ارتقاء دهید و امروز باید نه‌فقط کارشناس مسائل روان‌شناختی در همه مدارس علمیه وجود داشته باشد، که باید کلیه کادر مدیریتی و اساتید مدرسه نیز آگاه به این مباحث باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha