جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ مركز تخصصی مهدویت برای تربیت و پرورش متخصصان صاحب نظر در معارف مهدوی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در سطح ۴ دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دارا بودن مدرك علمی سطح 3 مهدويت است و دارندگان مدرك سطح3 رشته های كلامی امامت، مذاهب اسلامی، كلام جدید، نصوص كلامی، كلام تطبیقی، شیعه شناسی، مدرسی علوم عقلی و بررسی كلامی ادیان و فرق مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز پذیرفته می شوند از  شرايط پذيرش می باشد.

بر اساس این گزارش: فارغ‌التحصيلان سطح 3 مهدويت، فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي تربيت مربي معارف مهدوي، حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، دارا بودن تأليفات و پژوهش‌هاي معتبر علمي، سابقه تدريس موفق دروس حوزوي يا دانشگاهي، آشنايي با زبان انگليسي در حد كتاب(ESS)يا تسلط به متون عربي در الویت هستند.

از مزایای قبولی در سطح چهار مرکز تخصص مهدویت می توان به اعطای مدرك علمی سطح4 و استفاده از فارغ‌التحصيلان در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي و تبليغي در مراكز علمي اشاره کرد.

تصوير و اصل مدرك سطح 3 حوزه، تصوير تمام صفحات شناسنامه و كارت ملی، سه قطعه عكس 4×3 معمم زمینه سفید جدید،   گواهي شركت در دوره‌هاي زبان انگليسي يا عربي با نمره قبولي در آن‌ها، گواهي سابقه تدريس، ارائه زندگينامه علمي و فهرست كتب و مقالات منتشره و ارائه متن دو نمونه از آن‌ها و پركردن فرم ثبت نام که در سایت مرکز قرار خواهند گرفت مدارک لازم جهت نام نویسی در این دوره هستند.

مواد آزمون عبارت اند از قرآن تفسير آيات سوره های55 نور، 83 نمل، 32 و 33 توبه، 73 و 105 انبياء، 71 اسراء و 5 قصص از تفسير الميزان، حديث الغيبة شيخ طوسي (كل كتاب) و كافي (كتاب الحجة، ابواب مهدويت، به همراه نظرات علامه مجلسي در مرآة العقول)، مهدويت المقنع في الغيبة سيد مرتضي و كتاب تا ظهور نجم الدين طبسي (كل دو جلد)، كلام الشافي في الامامة سيد مرتضي جلد اول، فقه كتاب البيع امام خميني (ره) بحث ولاية فقيه و ولايت عدول المؤمنين، اصول كفاية الاصول، جلد دوم بحث اجماع و اجتهاد و تقليد

مهلت ثبت نام تا ۵ آبان و زمان و محل آزمون ورودي نیز پنج شنبه و جمعه 2 و 3دی ماه 1395 در مركز تخصصی مهدویت واقع در خيابان شهدا كوچه 22، بن بست شهيد عليان پلاك 24 است. 

خاطرنشان می شود: علاقه مندان به نام نویسی در این آزمون می توانند پس از واریز مبلغ 200000 ریال به شماره حساب 0108661733001 یا کارت 6037991899512671 به سامانه اینترنتتی مرکز تخصصی مهدویت به نشانی http://www.mahdi313.org   مراجعه کننند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha