پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری

حوزه/ امام جمعه هرسین دنیا را نوعی وابستگی،اسارت و ذلت دانست و گفت: تنها عزت واقعی تسلیم شدن در برابر حق و بندگی خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله باقری امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین گفت: نام 72 تن یار امام حسین (ع) همچنان زنده است و در تمام عالم می درخشد.

امام جمعه شهرستان هرسین مطرح کرد: رهبر باید پیشگام و همواره در خط مقدم نبرد با دشمنان قرار گیرد لذا امام حسین (ع) با نثار خون خود و اهل بیتش، دین مبین اسلام را حفظ کردند.

این کارشناس دینی در ادامه افزود: قرآن به نهی از منکر و غیرت دینی سفارش می کند، امام حسین (ع) در کربلا و آخرین جمله اش خطاب به یزیدیان می فرماید که به خیمه های من حمله نکنید و ناموس مرا پاس دارید و اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید.

حجت الاسلام باقری ابراز داشت: امام حسین (ع) همواره تسلیم و رضا در پیشگاه خداوند متعال بود، لذا تکیه به دشمنان و انتخاب رهبران غیر معصوم و غیر دینی توهین به انسانیت و به ذلت کشاندن بشر است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) بیان داشت: دنیا به گونه ای است که عزت آن ذلت است و در واقع این دنیا نوعی وابستگی و اسیر شدن است و تنها عزت واقعی تسلیم شدن در برابر حق و بندگی خداوند متعال است.

امام جمعه شهرستان هرسین اظهار داشت: قرآن کریم در راه خدا بودن را ملاک بندگی و عبودیت می داند و در صحرای کربلا و روز عاشورا جلوه هایی از بندگی خدا را توسط حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش مشاهده شد.

حجت الاسلام باقری در پایان با اشاره به رسالت طلاب و روحانیون گفت: طلاب با تأسی از قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام و شجاعت و صداقتی حسین گونه رسالت و اهداف اسلام را به سرمنزل مقصود برسانند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha