جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ اسرائیل و غرب باعث پیدایش گروهای تروریستی، تکفیری و داعش شدند تا خود در امنیت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار سرگروهای حلقه های معرفتی سازمان بسیج  معماری کشور، با بیان این که خدا جهان را بر اساس مهندسی آفریده گفتند: این نوع ساختن بیانگر این حقیقت است که جهان آفرینش و نظام هستی دارای خالق بی نظیر است.

این مرجع تقلید با بیان این که انبیاء الهی مامور به پرورش انسانها بودند، ابراز داشتند: انسان سازی به اصولی وابسته است؛ عقل و علم دو پایه مهم در انسان سازی است که در انبیاء الهی به خوبی وجود داشت.

معظم له بیان داشتند: هر انسان عاقل و عالمی، باید به مسائل مهم مختلفی که در اطرافش به وقوع می پیوندد با خبر باشد تا بتواند در  موقع حوادث تصمیم درست بگیرد.

 ایشان عنوان کردند: اگر انسان، عاقل و عالم نباشد، قطعا نمی تواند تشخیص درستی از وقایع و حوادث داشته باشد و همین بصیرت نداشتن می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: گام سوم و چهارم در مهندسی انسان، داشتن ایمان،  خوف و رجاء، تقوای و تعهد است. مربیان الهی از این اصول هم تهی نبودند و در حد اعلی در خود تجلی داده بودند.

 معظم له بیان داشتند: انسان متعهد و با تقوا خیلی راحت تر می تواند در مواقع سخت،  تصمیم درست بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: تعهد انقلابی مسئله مهم در عرصه خدمت رسانی به جامعه اسلامی است، نمونه ای از تعهد انقلابی را می توان به امام راحل مثال زد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امام راحل با تعهدی که داشتند توانستند در جامعه اسلامی خدمات بسیار شایسته انجام دهند و مهمترین این خدمت صدور انقلاب به جهان بود. انقلاب کاری کرد که هیمنه دو ابر قدرت در هم بشکند.

معظم له تاکید کردند: انقلاب اصولی دارد، شناخت دشمن و اسرائیل یکی از این اصول است و اساسا  اسرائیل و غرب باعث پیدایش گروهای تروریستی و داعش شدند تا خود در امنیت باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: خود باوری، مبارزه با ظلم و ستم، رسیدگی به فقرا و مستمندان از دیگر اصول انقلاب است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha