پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ حضور طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی از صد ملیت، در زمینه معرفی و رونق بخشیدن به بازار صنایع دستی ایران در گستره جهانی، فرصتی به بدیل و ارزشمند است که می توان از آن به خوبی بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله اعرافی، در دیدار معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور، که با حضور جمعی از مسئولان استان قم و شهرستان میبد در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تشکر از اهتمام در زمینه ارتقای صنایع دستی کشور، میراث فرهنگی و صنایع دستی را از چندین زاویه برای کشور مهم ارزیابی کرد و وظیفه همه مسئولان در این عرصه را یادآور شد.

مدیر حوزه های علمیه، هویت سازی، گام برداشتن در زمینه اقتصاد مقاومتی و فعال شدن چرخه اقتصاد، رشد جایگاه بین المللی کشور و ارتقای سلامت روحی و روانی و ایجاد نشاط اجتماعی را از ثمرات پرداختن به حوزه هنر و صنایع دستی برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این محورها، بخشی از اندیشه دینی ما نیز با صنایع دستی گره خورده است. برای نمونه، «زیلو» یک نماد عبادی به شمار می آید و این دید علاوه بر سایر نگاه ها، مسئولیت حوزه علمیه را در این مقوله بیشتر می نمایاند.

امام جمعه قم با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری در استفاده از صنایع دستی، ابراز داشت: ساماندهی چرخه اقتصاد صنایع دستی از بیمه، ارائه تسهیلات و ایجاد تنوع تا تبلیغات، فروش و صادرات، باید راه اندازی گردد.  حوزه علمیه نیز آمادگی دارد از همه امکانات خود در داخل و خارج از کشور برای معرفی صنایع دستی و آشنا نمودن مردم با اهمیت این مقوله، استفاده نماید.

رئیس جامعة المصطفی، با اشاره به ابتکار جامعه المصطفی در برگزاری جشنواره بین المللی غذای ملل مختلف جهان، استفاده از این تجربه برای راه اندازی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در قم را موجب معطوف شدن نگاه های جهانی به صنایع دستی کشور دانست و گفت: حضور طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی از صد ملیت، در زمینه معرفی و رونق بخشیدن به بازار صنایع دستی ایران در گستره جهانی، فرصتی به بدیل و ارزشمند است که می توان از آن به خوبی بهره برد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان، تدوین سند کلان صنایع دستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی را گامی اساسی برای تحول و رونق روز افزون این صنعت در کشور دانست و از آمادگی خود برای همکاری در این زمینه خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha