جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منع عزاداری امام حسین (ع) در موسسات تحصیلی

حوزه/ استان‌های گلگت-بلتستان در پاکستان، در یک تصمیم غیرقانونی و ضداسلامی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را در موسسات آموزشی ممنوع اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مقامات دولتی استان‌های گلگت-بلتستان در پاکستان، در یک تصمیم غیرقانونی و ضداسلامی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را در موسسات آموزشی ممنوع اعلام کردند. 
اعلام منع اجرای عزاداری حسینی در مراکز و موسسات آموزشی سبب خشم و واکنش فوری از سوی سازمان‌ دانشجوی امامیه (ایسو)  و سازمان دانشجویی جعفری (جسو) در پاکستان شد. مدیران این دو موسسه، عملکرد وزیر ارشد گلگت- بلتستان در منع برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام حسین (ع) در مدارس، دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها را غیرقانونی و غیراسلامی دانسته و  این اقدام را به شدت محکوم کردند.
آن‌ها گفتند وزیر، تحت تاثیر تکفیری‌ها و ناصبی‌ها قرار داشته و آن‌ها نیز همیشه و در طول تاریخ به حاکمان ستمگر و مستبد اموی علاقه داشته‌اند. این در حالی است که علمای مشهور دیوبندی چون سید ابوالاعلاء مودودی موسس جماعت اسلامی و سید ابوالاکلام آزاد، سلسله اموی را استبدادگر و ضداسلامی دانسته‌اند.
آن‌ها از دولت فدرال پاکستان خواستار برکناری این وزیر شدند و اعلام کردند که این وزیر با ممنوع اعلام کردن غیرقانونی و غیراسلامی عزاداری حسینی و عمل کردن به خواسته‌های تکفیری‌ها و ناصبی‌ها، منجر به بدنامی دولت پاکستان و حزب حاکم شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha