جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 اربعین حسینی

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار زائر از این استان به اربعین حسینی مشرف شوند.

 محمد صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با بیان اینکه برای حضور در کربلا در ایام اربعین حسینی چندین سال است که زائران اقدام به پیاده‌روی می‌کنند، اظهار داشت: همزمان با اربعین حسینی در سال گذشته چهار هزار و 830 نفر از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد اربعین در استان از 11 کمیته مختلف تشکیل شده است، افزود: کمیته اسکان، تغذیه و جذب زائران برای ایام اربعین حسینی تشکیل ‌شده که مسئولیت آن بر عهده این ستاد است.

صفری ادامه داد: خراسان‌ شمالی قرار است طبق این تعهد با ارائه سه هزار صبحانه، سه هزار نهار و سه هزار شام به مدت 2 هفته از زائران اربعین حسینی پذیرایی به عمل آورد.

وی با بیان اینکه طی این 2 هفته 30 هزار وعده غذا به زائران اربعین ارائه می‌شود، گفت: همچنین براساس برنامه ریزی‌ها قرار است امسال در مراسم اربعین حسینی در کربلا یک موکب از سوی استان خراسان شمالی برای پذیرای و اسکان روزانه نزدیک به 10 هزار نفر دایر شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با اشاره به اینکه 50 درصد تغذیه تعهد شده زائران اربعین با کمک‌های مردمی تاکنون تامین شده است، گفت: تمامی اقلام تعهد شده این کمیته با کمک‌های مردمی جمع آوری می‌شود و دولت در تامین این اقلام نقشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم و خیران می‌توانند کالاهایی همچون پتو، زیرانداز و سایر لوازم موردنیاز را به محل ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به حساب‌های مرتبط در بانک‌های مختلف استان واریز کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha