پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تعلیق بیش از ۲ میلیون حساب کاربری مردم فلسطین

حوزه/ در پی ملاقات مقامات اسرائیلی با هیئت اعزای فیس بوک به سرزمین‌های اشغالی در ماه گذشته، تعداد بسیار زیادی از حساب‌های کاربری فلسطینیان مسدود یا به حال تعلیق درآمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ایندیپندنت، در پی ملاقات مقامات اسرائیلی با هیات فیس بوک که در ماه گذشته اتفاق افتاد، تعداد بسیار زیادی از حساب‌های کاربری فلسطینیان و فعالان برجسته فلسطینی به حالت تعلیق درآمده یا مسدود شد.

به علاوه یک سازمان حقوق بشر فلسطینی در جدیدترین گزارش، از بالا رفتن میزان دستگیری فلسطینیان از جمله خبرنگاران در پی گذاشتن پست‌های اینترنتی بر روی شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

موسا ریماوی، نویسنده گزارش و مدیر مرکز فلسطینی برای توسعه و آزادی‌های رسانه‌ای (مدا) نوشت: شبکه‌های اجتماعی باید مکان موثری برای اقتدار خبرنگاران و مردم فلسطین برای آزادی بیان باشند، با این حال آن‌ها به مکانی برای نظارت سیستماتیک مقامات اسرائیل اشغال گر تبدیل شده و زمینه را برای ظلم و ستم و سرکوب کاربران فراهم کرده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاعات امور جمعی فعالان فلسطینی (پیک)، تاکنون حساب کاربری و صفحات عربی و انگلیسی 10 فعال فلسطینی مسدود شده و بیش از 2 میلیون حساب کاربران فلسطینی نیز در پی ملاقات مقامات اسرائیلی با هیات فیس بوک مسدود شدند.

رامی سلام مدیر این مرکز به خبرنگاران گفت: فیس بوک هیچ توضیحی برای این اقدام نداده است و این حرکت تنها با هدف خفه کردن صدای مردم فلسطین در جهان انجام شده است.

یک گزارش سال 2015 نشان می‌دهد که هدف 96% مردم فلسطین برای استفاده از فیس بوک، دنبال کردن اخبار مربوط به مناطق اشغالی می‌باشد که رسانه‌های اسرائیلی آن‌ها را سانسور می‌کنند.

از اکتبر سال گذشته تا کنون حداقل 150 دستگیری در فلسطین اشغالی به جرم «تحریک» انجام شده است، این درحالی است که جرم بسیاری از این افراد تنها انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی بوده و آن‌ها هیچ اشاره‌ای به خشونت نکرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha