چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
م اندیشی مسئولان آموزش مدارس علميه خراسان شمالی

حوزه/ مدير حوزه‌ علميه خراسان شمالي تاکید کرد: برای تربيت نسلی انقلابی با روحيه جهادی، نياز به آموزش مباني و مهارت‌هاي مديريت فرهنگي و تهذيبي در دوران طلبگي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام  والمسلمین حجت سالاری مکی، در نشست هم اندیشی مسئولان آموزش مدارس علميه استان، با اشاره به اهميت برنامه ريزي آموزشي، تهذيبي و پژوهشی در مدارس، در راستاي اجرايي شدن مطالبات مقام معظم رهبری، گفت: موفقيت در تمامي امور برنامه ريزي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، تهذيبي و بصيرت افزايي با لحاظ کردن وضعيت موجود، بررسی نقاط قوت و ضعف، ترسيم وضعيت مطلوب و تلاش هدفمند برای سير به وضعيت مطلوب صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به حديثي از امام صادق (عليه السلام) كه در ضمن آن به ابو جعفر احول مي‌فرمايد: علَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ، بر ضرورت مشاركت در امور توسط طلاب تاكيد كرد و افزود: نوجواني و جواني فصل شكفتن استعداد است و پهناي باند تكامل انسان در عرصه فعاليت علمي، فرهنگي و تهذيبي در اين دوره شكل مي‌گيرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دوران نوجواني و جواني بهترين فرصت براي توانمندسازي استعدادها بوده و بر همین اساس مي‌توان از طريق شوراي طلاب مدارس، در جهت كادر سازي و تربيت نيروهاي انقلابي و ولايي از اين ظرفيت استفاده كرد.

وی افزود: با  واگذاري برخي مسئوليت‌ها به طلاب جوان می توان زمينه تمرين و  حضور در عرصه خدمات اجتماعي و فرهنگي را براي آنها فراهم کرد، ضمن اينكه برای تربيت نسلي انقلابي با روحيه جهادی نياز به آموزش مبانی و مهارت‌های مديريت فرهنگي، تهذيبي از دوران طلبگي است.

در این نشست همچنین، حجت الاسلام حسين‌زاده، مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی به تبيين اولويت‌هاي برنامه‌هاي آموزشي مدارس پرداخت و مسئولان آموزش مدارس نیز سئوالات و نظرات خود را پیرامون امور آموزشي و تهذيبي مطرح کردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha