پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور رییس جدید جامعه اسلامی اتریش در مرکز اسلامی وین

حوزه/ رییس جدید جامعه اسلامی اتریش با حضور در مرکز اسلامی امام علی(ع) وين اعلام کرد: من وظيفه خود می دانم ارتباطم را با مسلمانان بيشتر نمايم و هيچ فرقی بين شيعه و سنی قائل نيستم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر ابراهيم الگون رئيس جديد جامعه اسلامی اتريش و هيئت همراه در مرکز اسلامی امام علی(ع) وين حضور یافت و ضمن اقامه نماز با مسئولین این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمين محسن زاده رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) وين ضمن خير مقدم به دکتر ابراهيم الگون در جمع نمازگزاران این مرکز گفت: مسلمانان صرف نظر از نژاد، مليت و مذهب، خود را در لوای جامعه اتریش تعريف کرده اند تا بتوانند وحدت مسلمانان را در اين کشور رقم بزنند. در برابر دشمن مسلمانان يد واحده هستند. مسلمان با مسلمان برادر است و کسی نمی تواند مسلمان ديگری را ازدين خارج بداند. هر کس بگويد ” اشهد ان لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ و اشهد ان مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ” مسلمان است و مسلمانان با يکديگر برادرند.

وی افزود: از خصوصيات رئيس جديد جامعه اسلامی اتريش اين است که به دنبال فعاليت های شخصی نيست؛ بلکه به دنبال خدمت به مسلمانان در سرتاسر اين کشور است و رابطه مستحکمی با شيعيان و به ويژه با مرکز اسلامی امام علی(ع) وين دارد و داشته است و امروز در اين مرکز حاضر شده است تا مراتب برادری و اخلاص و صميت خود و ديگر مسلمانان را به نمايندگی از آنان به شما شيعيان اعلام بدارند.

* به کسانی که مبانی وحدت را زير سؤال می برند اعتراض داريم

حجت الاسلام و المسلمين محسن زاده ادامه داد: سنی و شيعه و يا هر مذهب ديگر، هر کس در لوای قرآن کريم، قائل به پيامبری پيامبر آخر الزمان باشد، ما او را برادر خود می دانيم. بنابراين نسبت به کسانی که، اندکی مبانی وحدت را زير سؤال می برند، همه اعتراض داريم.

پس از اقامه نماز  دکتر ابراهيم الگون، ضمن ابراز خوشحالی از حضور بين نمازگزاران، به حس روحانی و معنوی نماز اشاره نمود و با قرائت آيه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُم»ْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ ” اظهارداشت: خداوند در قرآن کريم خطاب به سنی و شيعه سخن نمی گوید بلکه مؤمنان مورد خطاب خداوند هستند. بنابراين من شما را برادر و خواهر دينی خود می دانم و تقاضا دارم شما نيز مرا برادر دينی خود بدانيد.

* هيچ فرقی بين شيعه و سنی قائل نيستم

وی اضافه کرد: من وظيفه خود می دانم ارتباطم را با مسلمانان بيشتر نمايم بنابراين هر دوهفته يکبار به يکی از مساجد خواهم رفت و هيچ فرقی بين شيعه و سنی قائل نيستم.

رئيس جديد جامعه اسلامی اتريش افزود: خود را صاحب منصب خاصی نمیدانم بلکه خود را در خدمت اسلام و مسلمانان می دانم و درهای جامعه اسلامی به روی متقاضيان باز می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha