پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، ماهیت و ذات حوزه های علمیه شیعه را انقلابی خواند و گفت: مبارزه با طاغوت و استکبار در خون شیعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر حسینی نژاد، با اشاره به برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) در بوشهر، گفت: برگزاری این کنگره کار بسیار ارزشمند و یک ابتکار جدید در استان بوشهر است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه این جشنواره از اهمیت بالای برخوردار است، بیان داشت: این کنگره در استان بوشهر، یک کار نویی است و باید ابعاد مختلف تاریخ زندگی علمای این مرز و بوم  به ویژه شخصیت علمی و انقلابی علامه بلادی معرفی شود.

وی افزود: علامه بلادی یکی از شخصیت‌های علمی و معنوی بوشهر است و تأثیر بسیار زیادی در زندگی فرهنگی دینی مردم داشته و در زمان خفقانی که انگلیس‌ها و غربی‌ها سعی در جهل و سرکوب مردم داشتند، این قدرت علمی ظهور و بروز پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان کرد: تاریخ شیعه و ائمه اطهار(ع) حاکی از آن است که همیشه ظلم ‌ستیز و استکبارستیز بوده و مبارزه با طاغوت در خون و پوست شیعه وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بنای شیعه بر مبارزه با سلطه صهیونیست جهانی است، خاطرنشان کرد: تمام علمای شیعه اهل مبارزه با سلطه بوده و ما عالم واقعی که فقیه آل محمد باشد، ولی مجاهد نباشد در تاریخ شیعه نداریم.

وی با تاکید بر این که ماهیت حوزه انقلابی است و نمی‌تواند انقلابی نباشد، تصریح کرد: حوزه علمیه بود که در خفقان ستم شاهی، انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد یادآور شد: روحانی  که روشنفکر غربی و بیان کنند اهداف شوم دشمن باشد چطور می‌تواند خودش انقلابی و بیدارکننده جامعه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این که انقلاب اسلامی هرروزدر بین انسان های آزاده دنیا طرفداران بیشتری پیدامی کند، ابراز داشت: استکبار جهانی انواع حیله‌ها و طرح‌ها را بکار بسته تا از رشد انقلاب و بیداری اسلامی جلوگیری کند، اما تاکنون ناموفق بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دشمن، بیان کرد: باید تاریخ دشمنان را بدانیم‌ که چه توطئه‌هائی علیه انقلاب‌ها و مردم منطقه داشته اند و حتی برخی از آن‌ها با چهره دوست ظاهر می‌شوند و لبخند ظاهری دارند، ولی در باطن کینه وحشتناکی نسبت به اسلام دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خطاب به مسئولین گفت: آمار بیکاری در کشور سم است و باید مسئولان سعی کنند خدمات و رفاه عمومی در کشور بیشتر شود و بنا به گفته امام خمینی (ره) ما خدمتگزار مردم هستیم و باید از برخی چیزها که موجب مخدوش شدن چهره روحانیت و نظام می‌ فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه روحانی باید انقلابی باشد، یادآور شد: روحانیت پرچمداری خدمت به مردم را افتخار می داند، زیرا روحانی که مدافع حقوق مردم نباشد، انقلابی نیست

وی در پایان پیشنهاد داد: تمام محور و موضوع برنامه کنگره علامه بلادی به دلیل حساسیت زمانی و ضرورت آن،  الزامات انقلابی ماندن روحانیت و حوزهای علمیه باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha