پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ مؤسسه موضوع شناسی ، دستیار فقها است، نه فتوا دهنده؛ هدف اصلی آن تسهیل برای صدور فتوا از سوی مراجع می باشد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: با پیشرفت علم و فنآوری، موضوعات جدیدی در بحث فقه پیدا شده و هر روز با موضوع جدیدی  مواجه هستیم و ممکن این موضوعات جدید برای فقها ناشناخته باشد.

وی افزود:  فقها برای موفقیت در عرصه فقه لازم است از یک سری مؤسساتی که در زمنیه موضوع شناسی فقهی در حال فعالیت هستند، استفاده کنند تا بتواند نسبت به موضوعات جدید اطلاعات داشته باشند.

این کارشناس احکام فقهی ابراز داشت: برای همین منظور تصمیم گرفته شد، برای سهولت کار فتوا و مبلغین، مؤسسه ای تشکیل شود و با مشورت ها و رهمنودهای مقام  معظم رهبری، مؤسسه موضوع شناسی و احکام فقهی در قم تأُسیس شد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده گفت: مؤسسه موضوع شناسی، می تواند فعالیت بسیار خوبی در بحث موضوع شناسی فقهی داشته باشد و به کمک  فقهای عظام  بیاید.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام  فقهی بیان داشت: در حال حاضر کار گروهایی در موضوعات مختلف در این مؤسسه تشکیل شده و در مسائل جدید در حال پژوهش و موضوع شناسی و آموزش هستند.

وی آشنایی با نجوم، پرورش محقق و پژوهش درموضوع شناسی، برگزاری کلاس های موضوع شناسی فقهی و آشنایی با مباحث جدید در حوزه، فعالیت احیاء تراث مانند قبله شناسی و فرهنگ پرندگان  از جمله  فعالیت ها عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده گفت:  این موسسه به عنوان دستیار فقها است نه فتوا دهنده  و هدف اصلی آن تسهیل برای صدور فتوا می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha