جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زنگنه

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران گفت: وجود روحانیت در مراکز فرهنگی سپاه حاکی از ارتباط این نهاد با حوزه های علمیه دارد و نقش کارشناسان حوزوی در تدوین و اجرای نقشه راه بسیار مهم است.

حجت الاسلام کاظم زنگنه رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد در ارتباط با تعامل سپاه و حوزهای علمیه اظهار کرد: سپاه در تمام بخش ها از حوزه های علمیه بهره مند بوده است، زیرا خط و مشی سپاه، اسلام و اهل بیت(ع) است و نمی تواند جدای از حوزه های علمیه باشد.

وی تصریح کرد: در تدوین نقشه راه برای خانواده با کارشناسان حوزه علمیه قم ارتباط  و تعامل داشته و وجود روحانیت در مراکز فرهنگی سپاه حاکی از ارتباط سپاه با حوزه های علمیه است.

این مقام مسئول در سپاه برخی از مصداق های ارتباط سپاه با روحانیون را حضور کارشناسان حوزوی در تهیه مجلات سپاه، حضور دراردوهای گوناگون فرهنگی ، همکاری مبلغان با سپاه در برنامه های مرتبط با خانواده و...برشمرد.

حجت الاسلام زنگنه  افزود: دشمن با شیوه نفوذ به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی و از بین بردن اعتقادات مردم ماست و ما در جنگ فرهنگی با شیوه نرم و آرام قرار داریم که یکی از مصداق های آن انواع شبکه های اجتماعی، اینترنتی و ماهواره ای است که کودکان و نوجوانان و جوانان را بیش از هشت ساعت مشغول این شبکه ها کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی خانواده سپاه تصریح کرد:  بر اساس تحقیقات جهانی در کشور ژاپن به طور میانگین مدت حضور در فضای مجازی یک ساعت و 30 دقیقه و در آمریکا یک ساعت و 42 دقیقه است متأسفانه در ایران به بیش از هشت ساعت رسیده است.

وی، هدف دشمن از جنگ نرم را تقدس زدایی از خانواده و از بین بردن حیا و ترویج آن و از بین بردن باورهای اعتقادی افراد جامعه دانست و افزود: اکنون آسیب های طلاق، روابط دختر و پسر و اعتیاد در رأس آسیب های اجتماعی قرار دارد که اکثر خانواده ها از آثار شومی که این آسیب ها در پی دارند بی اطلاع هستند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha