جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احکام شرعی

حوزه/ رئيس اداره پاسخگويي و خدمات فرهنگي حرم حضرت معصومه(س)گفت: بخش احكام بين الصلاتين در مسجد اعظم،‌ شبستان امام خميني(ره) ‌و در صحن هاي ديگر در صورت اقامه نماز جماعت نيز فعال مي باشد.

حجت الاسلام علي فتح الله زاده در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به پاسخگويي مسائل شرعي در حرم مطهر گفت: واحد پاسخگويي به مسائل شرعي در دو بخش آقايان و بانوان همه روزه در خدمت زائرين محترم است که در بخش آقايان 5 دفتر ثابت و يك دفتر مركزي و در بخش بانوان نيز 2 دفتر ثابت فعال مي باشد.
رئيس اداره پاسخگويي و خدمات فرهنگي افزود: در دفتر مركزي روزانه 20 ساعت، كارشناسان مشغول پاسخگويي به مسائل شرعي هستند و دفاتر ديگر نيز روزانه 12 ساعت به سوالات شرعي پاسخ داده مي شود. البته در مناسبت هاي خاص و با توجه به ازدحام زائر،‌ دفاتر به صورت 24 ساعته فعالند.
وي با بیان این که به طور ميانگين در هر ساعت 10 نفر مراجعه به دفاتر وجود دارد، گفت: كارشناسان بخش آقايان روزانه 10 نفر بوده كه با موضوعات احكام شرعي؛‌اعتقادي و تصحيح قرائت نماز به صورت جداگانه با كارشناسان متخصص هر بخش خدمات ارائه مي شود.
حجت الاسلام علي فتح الله زاده با اشاره به استقرار ميزهاي سيار پاسخگويي به مسائل شرعي گفت:‌ در قسمت آقايان ميزهاي سيار قبل از اقامه نماز با حضور 2 كارشناس آماده پاسخگويي به مراجعين محترم در صحن ها هستند.
وي اضافه كرد: در بخش بانوان به غير از 2 دفتر ثابت كه به صورت 20 ساعته و در ايام خاص به صورت 24 ساعته با حضور كارشناسان متخصص در خصوص مسائل شرعي،‌ قرائت نماز و مسائل اعتقادي فعاليت مي كند،‌ یک ميز سيار اعتقادي نيز فعال مي باشد.
رئيس اداره پاسخگويي و خدمات فرهنگي با اشاره به تخصص كارشناسان حاضر در بخش پاسخگويي به مسائل شرعي و تعداد مراجعه كننده گفت: تمامي كارشناسان حاضر در اين بخش از فارغ التحصيلان سطوح عالي حوزي و اساتيد متخصص اين امر هستند.
وی به بیان احكام بين الصلاتين در حرم مطهر اشاره و بيان داشت: بخش احكام بين الصلاتين در مسجد اعظم،‌ شبستان امام خميني(ره) ‌و در صحن هاي ديگر در صورت اقامه نماز جماعت نيز فعال مي باشد كه با توجه به مراجعات و سوالات زائرين موضوع شناسي و نياز سنجي شده و بر اساس نياز مخاطبين احكام بين الصلاتين تهيه،‌تنظيم و بررسي نهايي و سپس ارائه مي شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha