جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فردوسی پور معاون فرهنگی تبلیغی خراسان

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه زن در اسلام و جامعه گفت: نقش زنان به عنوان هدایتگر و پرورش دهنده نسل انقلابی بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فردوسی‌پور، در همایش "نقش زنان از عاشورا تا ظهور" که در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: زنان می توانند با تربیت نسلی معتقد به مبانی و ارزش های نظام و انقلاب، در جامعه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: وضعیت زنان قبل از ظهور اسلام بسیار نامناسب بود و در حال حاضر نیز این وضعیت در قالب جاهلیت مدرن، در جامعه غربی هم مشهود است.

ویادامه داد: با توجه به آیات وروایات، خداوند در آفرینش زن و مرد تفاوتی قائل نمی شود و نسبت به طینت و سرشت زن و مرد یکسان برخورد می کند و با توجه به تکریم زنان توسط پیامبر اکرم (ص) در روایاتی که در وصف خصوصیات حضرت زهرا (س) بیان فرمودند، زنان می‌توانند به جایگاهی برسند که نمونه و الگو باشند و در قرآن نیز چهار زن به عنوان الگو معرفی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور با اشاره به جایگاه و نقش تربیتی و فرهنگی زن در نهادینه کردن ارزش های اعتقادی در نهاد خانواده و اجتماع، افزود: بانوان طلبه با شناخت مراحل پیش روی زن منتظر، انگیزش‌های لازمی که یک زن بتواند در جامعه مهدوی ایفای نقش کند را  در جامعه تبیین کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: خواهران طلبه با احیای امر به معروف و نهی از منکر، هدایت بخش بودن در جامعه، حرکت کردن در مسیر انقلاب، شناخت انحرافات و بدعت‌ها در حوزه دین و پاسخگویی به شبهات می‌توانند در مسیر نهادینه کردن ارزشهای اسلامی در جامعه تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور خاطرنشان کرد: طلاب باید با داشتن روحیه انقلابی و حرکت آگاهانه با تاسی از سیره اهل بیت (ع) و منویات مقام معظم رهبری خود را برای حضور تاثیرگذار در جامعه مهیا کنند.

برپایه این گزارش، زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد در ابتدای این مراسم گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی طلاب این مدرسه را ارائه دادند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha