پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران در جمع روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت:انقلابی واقع شده و خون های زیادی برای آن ریخته شده، بار این خون ها بر دوش شماست، قیام کنید و بدانید وقت بی تفاوتی و استراحت نیست، چرا که دشمن به منازل ما نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، پیش از ظهر امروز در نهمین همایش علمی آموزشی روحانیون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در تهران با اشاره به ضرورت انس با قرآن کریم، گفت: برخی بزرگان توصیه می کنند وقتی قرآن می خوانید، استغفار کنید تا اگر ظلمتی در روح شما باشد، مورد عفو قرار گیرد، در این صورت می توانید مأنوس قرآن شوید.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: کسی که به دنبال قرآن حرکت کند، قرآن پیشوا و امام اوست، لذا شما روحانیون و پرچمداران نجات نفوس باید، فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج دهید.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) طبق آیات قرآنی بیمه شده بودند، اما در عبادت و شب زنده داری و پرستش معبود یکتا به خود رنج های بسیاری می دادند و حتی پاهای مبارکشان از شدت نماز و سجده متورم بود، چرا که می خواستند شاکر نعمات الهی باشند.

به انقلاب بدهکاریم

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به نعمت ولایت، گفت: امروز ما از نعمت انقلاب و نظام اسلامی و رهبر دین شناس، امین و عادل بهره مند و غرق در نعمات الهی هستیم، ان شاء الله بتوانیم از روی بدهکاری نسبت به این نعمات الهی، ادای دین نماییم.

وی با بیان این که در میان نعمات بی کران، نعمت ولایت، نعمتی مطلق به شمار می رود که اگر نباشد سایر نعمت ها فایده چندانی نخواهند داشت، ابراز داشت: ولایت باطن شریعت است، لذا باید نسبت به آن علم داشت؛ شما روحانیون نمایندگان پیامبر(ص) خدا هستید و آدرس های هدایت مردم را دارید و باید در هدایت انسان ها به مقصد اصلی دقت نمایید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدایت نفوذ در جان ها را می طلبد خاطر نشان کرد: یک عالم دینی و طلبه ای که کمر خدمت به دین خدا، رسول(ص) و اهل بیت علیهم السلام بسته، باید قرآنی باشد.

ثواب قرائت سوره یاسین

حجت الاسلام و المسملین صدیقی با اشاره به این که قرآئت سوره مبارکه یاسین بسیار مورد تاکید است، اظهار داشت: مرحوم طبرسی از امام صادق(ع) نقل کرده کسی که شب ها سوره یاسین را بخواند خداوند ۳۰ هزار ملک را قرین او می نماید و اگر همان شب بمیرد، آن فرشته ها همراه و همدم او بوده و برایش استغفار می کنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: روحانی و عالمی در دل ها جایی دارد که تقوا داشته باشد و خود را بدهکار به خدا و خلق او بداند و همچنین برای اجر و مزد توقعی نداشته باشد.

سه ویژگی منحصر بفرد روحانیت

امام جمعه موقت تهران، "بی توقع بودن"، "مناعت طبع" و "عزت نفس" را از ویژگی های روحانیت خواند و ادامه داد: مرحوم محدث قمی نه از منبر و نه از کتب خود دیناری دریافت نکرد و حتی زمانی که شخصی از هندوستان برای او مبالغی را به پاس خدماتش به اسلام آورده بود، علی رغم نیاز مالی، قبول نکرد و فرمود "من طاقت حساب قیامت را ندارم"

وی خطاب به به طلاب و روحانیون گفت: انقلابی واقع شده و خون های زیادی برای آن ریخته شده، بار این خون ها بر دوش شماست، قیام کنید و بدانید وقت بی تفاوتی و استراحت نیست، چرا که دشمن به منازل ما نفوذ کرده است، غافل نباشید تا غافل گیر نشوید و با چشم باز حرکت کنید.

تقید آیت الله العظمی بهجت به درس و بحث

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله بهجت(ره) وقتی بیمار می شدند، درس می دادند تا آن درس شفای ایشان شود. ایشان لحظه ای از عمرش را به غیر خدا نداد و می فرمود "مشتری منابر ما خدا و پیامبر(ص) هستند"، شما هم حتی لحظه ای را به غیر خدا ندهید و خودتان را در محضر پیامبر(ص) پایین ببینید.

در منابر بازار خدا را رونق دهید

وی در ادامه توصیه های خود به روحانیون، اضافه کرد: در منابر بازار خدا را رونق دهید نه بازار دیگران را، لباس چرکین گناه را کنار بگذارید، شما باید اکسیر باشید و مغناطیس الهی در دل داشته باشید تا دل ها را جذب کنید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سبک زندگی رهبر معظم انقلاب از افتخارات ماست، ایشان در تربیت فرزندانشان نهایت اهتمام را داشته اند، لذا جاذبه های اخلاقی ما باید خانواده هایمان را معتقد به نماز و شعائر دینی بار آورده و بچه هایمان الگو باشند.

لزوم بهره گیری از ادعیه و زیارات

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ادعیه و زیارات، گفت: یکی از نکاتی که طلاب عزیز می خواهیم این است که جلساتتان را با صحیفه سجادیه شروع کنید و از ادعیه بهره وافی ببرید، امامان ما قرآن ناطق اند و کلامشان نور است، لذا دعاهایی که آنها گفته اند حجاب های ظلمانی را برداشته و راهنما داشته باشند

امام جمعه موقت تهران در پایان زیارات و دعاها را خزائن معرفت توصیف کرد و اظهار داشت: زیارات و ادعیه حکم قرآن و روایات و احادیث را داشته و حجت هستند، هر فراز از آنها خزائن معرفتی هستند و خط زندگی ما را تببین می کنند، در خانه برای اهل و اعیال خود روضه بخوانید و اگر تنها شدید برای امام زمانتان روضه بخوانید.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha