شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسدالله مهرآرا- مدیر مدرسه صالحیه قزوین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صالحیه گفت: مباحثه و گفتگوی علمی سنت نیکو و پسندیده‌ای است که نه تنها از قدیم الایام در حوزه‌های علمیه رایج و مرسوم بوده، بلکه از امتیازات حوزه نیز به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، امروز در جمع طلاب مدرسه صالحیه قزوین، به اهمیت مسئله مباحثه اشاره کرد و گفت: مباحثه و پیش مطالعه از ویژگی های نظام آموزشی حوزه است و در مدارس باید به این مهم توجه ویژه ای شود و به فراموشی سپرده نشود.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به رواج مباحثه در حوزه های علمیه قدیم، خاطرنشان کرد:  هر چند در گذشته امکانات حوزه‌های علمیه بسیار کم بود، ولی طلاب با عشق و علاقه فراوان دروس را فرا می‌گرفتند و به مباحثه می پرداختند.

وی، مباحثه را سبب تقویت حافظه، تصحیح اشکالات، تقویت بیان، بالابردن روحیه انتقادپذیری و ... دانست و اظهارکرد: مباحثه و گفتگوی علمی سنت نیکو و پسندیده‌ای است که نه تنها از قدیم الایام در حوزه‌های علمیه رایج و مرسوم بوده، بلکه از امتیازات حوزه نیز به شمار می‌آید که متاسفانه گاهی مورد بی‌مهری واقع شده است.

 حجت الاسلام مهر آرا خاطرنشان کرد: مباحثه و گفتگوی علمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تا آنجا که در آموزه‌های دینی، از آن با تعابیری بلندی یاد شده که نمونه آن می توان  پرورش روحیه‌ تفکر و استدلال و شناسایی کاستی ها و تلاش برای رفع آنها را نام برد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha