پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس فرازي نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، اوج ولایتمداری را تبعیت از ولی فقیه دانست و ابراز کرد: منتظر واقعی نباید منتظر ظهور بنشیند، بلکه باید در میانه میدان ایستاده باشد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا در ادامه سلسله جلسات اخلاق نبوی كه در مدرسه علمیه شهداء مشهد برگزار شد، با بیان این که بیست جمله از خطبه غدیریه پیامبر (ص) در مورد ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد، اظهار کرد: همه ائمه معصومین(ع) برای ظهور ایشان زمینه سازی کرده اند.

وی تکیه بر فرهنگ عاشورا را راه اصلی رسیدن به ظهور معرفی کرد و گفت: انتظار از سه رکن امید، اعتقاد و عمل تشکیل شده است و منتظر واقعی نباید منتظر ظهور بنشیند، بلکه باید در میانه میدان ایستاده باشد.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی، حوزه تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهميت ولايتمداري، ابراز كرد: تمرین ولایتمداری از خانه و در برخورد با پدر و مادر شروع می شود و اوج آن، تبعیت از ولی فقیه است.

مختصات مکتب نبوی

حجت الاسلام فرازي نيا، قرآن را قانون اساسی، «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را شعار و تعلیم و تربیت را عناصر تشکیل دهنده مکتب نبوی دانست و گفت: هدف از مکتب مبین اسلام، تبدیل زندگی روزمره مردم به بندگی خدا بود.

وی ابراز کرد: جامعه انسانی با پیدایش نور اسلام، پیام ماندگاری را دریافت کرد و میراث دار آن شد و دلیل این که در قرآن امت اسلام بهترین امت ها معرفی می شود، میراث دار بودن و ضرورت رساندن پیام آن به نسل های بعدی است.

توطئه های دشمن برای جلوگیری از گسترش اسلام خواهی

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به آیه «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (توبه/ 32) و با بیان این که دشمن در برابر گسترش اسلام بیکار نمی نشیند، عنوان کرد: اولین توطئه دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام، ترور فیزیکی بود، اما آن ها نتوانستند با این حربه مانع تابش نور اسلام شوند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: توطئه دوم دشمنان یعنی توقف اسلام، به دلیل وجود راهبردهایی چون تواصی به حق و صبر، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ، جهاد و امثال آن نیز ناکام ماند و اسلام به اندازه همت مسلمانان رشد کرد.

وی، ایجاد انحراف در میان مسلمانان را سومین تلاش دشمنان برای غلبه بر پیشرفت اسلام معرفی و خاطرنشان کرد: این مسئله هنوز هم دامن گیر اسلام است، اما هرگز نتوانست جلوی اسلام خواهی جامعه انسانی را بگیرد.

حجت الاسلام فرازی نیا در پاسخ به این سؤال که چرا اسلام بر جهان هستی تسلّط نیافت و «لیظهره علی الدین کله» محقق نشد، گفت: قرار نیست اسلام با معجزه گسترش پیدا کند؛ خداوند حق خواهی را در فطرت انسان ها قرار داد، اما آن ها را در مسیر دین پذیری مختار گذاشت.

سه عنصر اصلی نهضت حسینی

وي در مورد خصوصیات نهضت حسینی اظهار کرد: قانون اساسی این نهضت همان قرآن بود، اما شعارش به «هیهات مناالذله» و هدفش به تقویت راه های تحقق تبدیل زندگی به بندگی تغییر یافته بود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی منطق و استدلال، حماسه و ایثار و احساس و عاطفه را به عنوان سه عنصر اساسی در نهضت حسینی یادآور شد و با تأکید بر این که هر سه عنصر یاد شده باید در تبلیغ این نهضت مورد توجه قرار بگیرد، ابراز کرد: منطق و استدلال سید الشهدا (ع) عقلای عالم را درگیر خود کرد و ایشان با حماسه ای مثال زدنی اثبات کرد که خون بر شمشیر پیروز است.

بندگی راز آفرینش است

حجت الاسلام فرازی نیا بندگی را راز آفرینش و محصول معرفت دانست و عنوان کرد: خداوند حجت های خود را در قالب بعثت اشرف انبیاء کامل کرد و سرآمد بندگان خود را به عنوان طلایه دار دین اسلام بر جهانیان معرفی کرد.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که «للحق دولة و للباطل جولة»؛ مکنت و قدرت که گاهی ظاهر می شود و گاهی غیرظاهری است، مربوط به حق است و باطل تنها چند صباحی را جولان می دهد.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان اظهار کرد: حق مثل خورشید است و دیده شود یا نشود، در نظام هستی حضور و اثر دارد، اما گاهی باطل هم چون حائلی میان ما و خورشید قرار می گیرد که البته دوام چندانی ندارد و خورشید دائم، فراگیر و مؤثر حق هم چون روز روشن در جامعه حضور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha