شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید معاون شورای مفتی های روسیه از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ «دمیر حضرت محی الدین» با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با مدیران گروه های علمی پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون شورای مفتی های روسیه با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با مدیران گروه های علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی، ضمن ارائه سلام مفتی اعظم روسیه اظهار داشت: ما در چند روز گذشته کنفرانسی با حضور 250 نفر از ائمه جماعات از کشورهای مختلف برگزار کردیم  که در ابتدا فکر می‌کردیم با دعوت از شیعیان مورد اعتراض دیگران قرار خواهیم گرفت اما اغلب علما از این دعوت تشکر کردند.

معاون شورای مفتی های روسیه در مورد موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت : چاپ این موسوعه را بسیارمفید می دانیم و قطعا این موسوعه را به زبان روسی ترجمه خواهیم کرد .

حجت‌الاسلام صادق گلزاده معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی  نیز طی این دیدار اظهار کرد: بر اساس گفتمان‌های انجام شده با معاون اول شورای مفتیان روسیه، بخشی از تألیفات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به زودی ترجمه و در بخش‌های مختلف روسیه منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توافقات صورت گرفته بین آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و «دمیر حضرت محی الدین»، همکاری‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... بین دو کشور گسترش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده با بیان اینکه بعد از عقد تفاهم‌نامه مشترک ایران و روسیه، آثار مشترکی بین ایران و روسیه تولید و منتشر خواهد شد، اضافه کرد: گسترش تعاملات و همکاری‌های ایران و روسیه در آینده‌ای بسیار نزدیک و با عقد تفاهم‌نامه ایران و روسیه محقق خواهد شد که از جمله این همکاری‌ها، همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های روسیه و همکاری مراکز علمی روسیه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha