جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد فاضل بابل

حوزه/ تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران، با بیان اینکه وضع فرهنگی جامعه با فرهنگ حسینی تناسب ندارد، گفت: در کنار توجه به عزاداری‌ها به فرهنگ عاشورا و لزوم تبیین آن برای جامعه توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله محمد فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی ستاد اربعین گفت: خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) یک افتخار بزرگ است زیرا این کار رضایت اهل‌بیت(ع) را فراهم می‌کند.

وی فعالیت در ستاد اربعین حسینی را در ادامه رسالت حضرت زینب(ع) عنوان کرد و افزود: رسالت حضرت زینب(ع) برای ماندگاری پیام قیام سیدالشهدا(ع) بود و در روز اربعین با ورود کاروان اسرا به همراه سرهای مبارک شهدا به کربلا تجلی یافت.

تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران، حسینی را یک قیام فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) یک حرکت فرهنگی بود ولی آنچنان به ابعاد اثرگذار آن توجه جدی نمی‌شود.

آیت الله فاضل خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت امام حسین(ع) و یاران ایشان در وسط میدان جنگ حرمت فرهنگی بی‌نظیر بود و امروز نیز همه محبان و عاشقان سیدالشهدا(ع) باید به نماز اول‌وقت و آن‌هم به صورت جماعت در مساجد توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام ابعاد قیام عاشورا برای ما درس‌آموز است، یادآور شد: کسی که ادعای عشق به سیدالشهدا(ع) را دارد باید در هر لحظه زندگی رفتار و اعمال خود را شبیه آن حضرت کنند.

تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران با تاکید بر اقامه تمام نمازهای یومیه به صورت جماعت در مساجد، اضافه کرد: بعد از دهه نخست محرم باید توجه به معنویات و عبادات در جامعه افزایش پیدا کند و در مقابل، ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یابد.

آیت الله فاضل، اربعین را عاشورای دوم نامید و افزود: اربعین ادامه قیام عاشورا و جلوه بخش به قیام سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله فاضل حضور در مراسم اربعین حسینی و پیاده‌روی در مسیر نجف تا کربلا را یکی از آرزوهای خود عنوان کرد و افزود: عزیزانی که در حوزه خدمت به ساحت سیدالشهدا(ع) در مراسم بزرگ اربعین تلاش می‌کنند، باید همواره به فضل و عنایت خداوند امیدوار باشند زیرا ائمه اطهار(ع) و پیامبران و ملائکه آنها را مورد دعای خود قرار می‌دهند.

وی خواستار توجه بانوان جامعه ما به حجاب زینبی شد و تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه و نگرانی‌های حضرت زینب(س) و کاروان اسرا، و شهادت عزیزترین عزیزان آنها با آن وضع دلخراش در کربلا نبود بلکه به غارت‌بردن چادرهای آنها و نداشتن حجاب کامل بود.

تولیت حوزه علمیه فیضیه مازندران، با بیان اینکه وضع فرهنگی جامعه ما با فرهنگ حسینی تناسب ندارد، گفت: در کنار توجه به عزاداری‌ها به فرهنگ عاشورا و لزوم تبیین آن برای جامعه توجه جدی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha