جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیداحمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام سجاد(ع) قیام کربلا را در جهان نهادینه کرد. و با بیانات، رفتارها و دعاهای خود یک حرکت انقلابی در میان مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین(ع)، در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، گفت: سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها راه گشاست.

وی با بیان اینکه ما عمق قیام و انقلاب سیدالشهداء(ع) را نشناختیم، ابراز کرد: ما در روضه ها و مجالس عزاداری خود بیشتر بعد احساسی قیام امام حسین(ع) را مطرح می کنیم، در حالی که باید در تصمیم و مقام عصمت و ولایت اباعبدالله(ع) در آن دوران جور و خفقان بیشتر تعمل و تعقل کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کربلا انقلابی بود که توسط3 امام معصوم(ع) رهبری و مدیریت شد، افزود: فصل اول انقلاب کربلا ایجاد شرایط و زمینه سازی آن بود که این امر خطیر را امام حسن مجتبی(ع) بر عهده داشت.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در اوج مظلومیت و موقعیت خاص آن دوران چهره بنی امیه را به مردم نشان داد و زمینه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) را فراهم کرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: فصل دوم انقلاب کربلا عملیات اجرایی آن بود که حضرت سیدالشهدا(ع) مدیریت و اجرای آن را بر عهده داشتند.

وی، فصل سوم انقلاب کربلا را نهادینه کردن نهضت عاشورا در جهان دانست و گفت: این جریان که از یازدهم محرم الحرام(ع) شروع شد، توسط حضرت سجاد(ع) آغاز گردید و امروز شاهد آن هستیم که محرم در همه جوامع مختلف فراگیر و شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه حضرت سجاد(ع) در دوران زندگی و امامت 40 ساله خود لحظه ای از جریان کربلا دست بر نداشتند، افزود: این امام همام با بیانات، رفتارها و دعاهای خود یک حرکت انقلابی در میان مردم به وجود آورد.

وی افزود: اصل مظلومیت امام سجاد(ع) در جریان کربلا آن قدر زیاد بود که مسموم کردن و شهادت این امام بزرگوار در مقابل فجایعی که در کربلا و عاشورا برای ایشان به وقوع پیوست، به مراتب کوچکتر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha