جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که آنچه از نظر ما ترجیح دارد، آن است که اهل بیت(س) در همان اربعین سال اول به کربلا رفته و قرائن زیادی در این عرصه وجود دارد، گفتند: بر اساس این قرائن، اهل بیت(ع) نخستین زائران اربعین امام حسین علیه السلام بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد موکب اربعین آستان مقدس و اعضای کنگره حضرت آمنه(س) که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قم برگزار شد، اظهار داشتند: زیارت اربعین از زمانی آغاز شده که اهل بیت(ع) در بازگشت از شام به مدینه، از مسیر کربلا عبور کردند.
ایشان با بیان این که آنچه از نظر ما ترجیح دارد، آن است که اهل بیت(س) در همان اربعین سال اول به کربلا رفته و قرائن زیادی در این عرصه وجود دارد، تصریح کردند: بر اساس این قرائن، اهل بیت(ع) نخستین زائران اربعین امام حسین علیه السلام بوده است.
معظم له افزودند: خطبه آتشین امام سجاد غوغایی در شام ایجاد کرد و مردم شام پس از آنکه متوجه شدند، اسرا از اولاد رسول گرامی اسلام هستند، نگاه و اوضاعی متفاوت ایجاد کردند.
این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به روایاتی مبنی بر این که زیارت اربعین از ویژگی های مؤمنان است، ادامه دادند: در گذشته بسیاری از زائران در مسیر زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مشقت های زیادی را متحمل می شدند؛ اما برپایی موکب ها در مسیر زائران حسینی می تواند شرایط را برای رفت و آمد و اسکان آنها تسهیل بخشد.
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفتند: باید در مسیر این خدمت، مراقب باشید که رفتار شما موجب تحریک شدن مردم عراق نشده و آنان گمان نکنند که آمده ایم تا آنجا را برای خود تصاحب کنیم.
این مرجع تقلید افزودند: باید به گونه ای عمل کنید که آنها نیز در موکب شما سهیم بوده و وظایفی بر عهده آنها قرار داده شود.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، جواد جهانگیرزاده، رئیس ستاد موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حجت الاسلام حسینی نژاد، گزارشی درباره موکب آستان مقدس و کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها ارائه دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha