جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی ناجا

حوزه/ امروز انقلاب اطلاع رسانی در جهان شکل گرفته است و همه جهان در بستر شبکه سازی در حال فعالیت هستند، لذا حوزه علمیه با پتانسیل عظیمی که دارد باید در این کاروزار نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین غلام حیدر حیدری امروز در دوره آموزشی لوای اربعین در مدرسه علمیه دارالشفای قم اظهارداشت: امروز همه جهان در بستر شبکه سازی در حال شکل گیری است و اگر طلاب و فضلای ما از این امکانات و فرصت بهره کافی در راستای ترویج و تبلیغ دین بکار نبندند، بدون تردید دشمن با اهداف ضد دینی ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: فضای مجازی و اینترنت همانند یک شمشیر دو لبه می باشد که اگر طلاب و روحانیون آگاهی، بصیرت و مهارت لازم را نداشته باشند ممکن است این فرصت پیش آمده همانند یک تهدید عمل کند،  چرا که ذات این سیستم با شبکه های مجازی و اجتماعی متعددی که طراحی و عرضه کرده اند تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن جدایی نسل جوان ما از دین و دیانت است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ادامه داد: اینکه یک روز در فضای مجازی شبکه یا سایت اقتصادی یک روز فرهنگی، یک روز ورزشی، یک روز سیاسی و هر روز با یک عنوان و نامی فعالیتی را برای جذب عموم جامعه به راه می اندازند تنها و پشت پرده این خدمات یک هدف است و آن تهی ساختن نسل جوان ما از اسلام، قرآن، آیین و دور ساختن جامعه از بدنه روحانیت است.

وی گفت: اختلاف افکنی و ترویج افکار خبیث دشمنان بعد از تهی ساختن جوانان از دین کلید می خورد، لذا باید اهل فن در این مسائل با آگاهی هر چه تمام تر ورود کنند.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با بیان اینکه دشمن برای خط سرخ حسینی و خط سبز مهدوی نقشه کشیده است، اظهارداشت: پس از بررسی ها و تحقیقات گسترده دشمنان برای مقابله و مبارزه با موج اسلام خواهی و شیعه ستیزی دریافتند برای خاموش کردن این حرکت و حرارتی که در قلوب مومنین وجود دارد نقشه هایی در مقابل خط سرخ حسینی و خط سبزمهدوی در حال برنامه ریزی و طرح نقشه است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اظهارداشت: راهیپمایی بزرگ اربعین حسینی که همه ساله به ویژه سالهای اخیر با حضور میلیونی زائران ایرانی شکل می گیرد فرصتی ارزشمند است  که باید با برنامه ریزی و کار فرهنگی از این جمعیت کثیر بهره کافی را در راستای تبلیغ و ترویج دین برد.

این مقام مسئول در بازرسی کل ناجا با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دارای چهار قاعده " مانور"، "فرصت"، "سفر" و " بستر " می باشد، افزود: این راهپیمایی میلیونی مانور قدرت و عظمت تشیع در جهان می باشد که باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و مدبرانه به بهترین نحو ممکن برپا گردد و هر چقدر این حرکت عظیم گسترده تر شود و شور و شعور همراه هم گردد به نتایج ارزشمندی در جهان و افکاری عمومی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ادامه داد: امروز جهان اسلام به ویژه تشیع مورد هجمه ناجوانمردانه استکبار جهانی به ویژه آمریکا ، رژیم صهیونیستی، سرویس های اطلاعاتی و سخن پراکنی آنها قرار گرفته است لذا حرکت میلیونی و عظیم اربعین حسینی که همه دنیا شاهد حضور میلیونی زواّر سیدالشهداء علیه الاسلام می باشد، بهترین فرصت است تا واقعیت اسلام عزیز و مذهب حقه تشیع را با رعایت حساسیت هایی که ممکن است وجود داشته باشد تبلیغ و ترویج کرد.

وی بیان داشت: حرکت مردمی اربعین حسینی فرصتی ارزشمند و طلایی برای ترویج اسلام و روشنگری افکار عمومی نسبت به نقشه های شوم دشمنان علیه اسلام و تشیع است.

راهپیمایی اربعین عزت و اقتدار تشیع و اسلام واقعی است

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا ادامه داد: زیارت اربعین حسینی سفری عبادی و معنوی می باشد ولی آنچه در دل آن جای دارد سفری سیاسی و نشان دهنده عزت و اقتدار تشیع و اسلام واقعی است، چرا که عده ای در همین کشور عراق به اسم اسلام کودک، زن و مرد را به خاک و خون کشیده اند و آنچه در اربعین حسینی رقم می خورد بیانگر نهضت عاشورایی مسلمانان و شیعیان راستین است.

رئیس پلیس سابق اطلاعات و امنیت ناجا در استان قم از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عنوان یک " بستر" یاد کرد و گفت: مانور عظیم و مردمی راهپیمایی اربعین حسینی در واقع بستری نیکو و ارزشمند است برای خدمت و تکریم نسبت به زوّار امام حسین علیه الاسلام، این خدمت کوچک و بزرگ هم ندارد همه کسانیکه در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی قرار دارند میهمانان حضرت سیدالشهداعلیه الاسلام می باشند و نباید در خدمت گزاری فروگذار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری تصریح کرد: امروز علی رغم سانسورهای خبری و اطلاع رسانی در عرصه بین المللی از این رویداد عظیم مردمی باز هم چشم و گوش جهانیان همسو و همراه با زائران اربعین حسینی است، همین حظور میلیونی بود که همانند سیلی بر گوش داعش و تفکیری ها عمل کرد و آنان را با توجه به اینکه در برخی مسیرهای منتهی به کربلا مخفی شده بودند را کیلومترها وادار به عقب نشینی کرد.

وی تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یک مانور عظیم قدرت است که باید همه ساله با برنامه ریزی دقیق تر گسترش بیشتری یابد و طلاب و مبلغان علوم دینی باید متفاوت تر از دیگرانی که در این راهپیمایی حضور دارند، نقش آفرینی کنند، ما اهل منطق هستیم و اگر اطلاعاتی در خصوص مسائل پیرامونی داریم با گفت وگو پاسخگوی مسائل باشیم نه با هیاهو و مطالب عامیانه که هیچ منطقی علمی در ورای آن نیست.

انقلاب اطلاع رسانی در جهان شکل گرفته است

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه امروز انقلاب اطلاع رسانی در جهان شکل گرفته است، ادامه داد: امروز همه جهان در بستر شبکه سازی در حال شکل گیری است و اگر طلاب و فضلای ما از این امکانات و فرصت بهره کافی در راستای ترویج و تبلیغ دین بکار نبندند بدون تردید دشمن با اهداف ضد دینی ورود پیدا خواهد کرد.

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی نیروی انتظامی بیان داشت: فضای مجازی و اینترنت همانند یک شمشیر دو لبه می باشد که اگر طلاب و روحانیون آگاهی، بصیرت و مهارت لازم را نداشته باشند ممکن است این فرصت پیش آمده همانند یک تهدید عمل کند  چرا که ذات این سیستم با شبکه های مجازی و اجتماعی متعددی که طراحی و عرضه کرده اند تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن جدایی نسل جوان ما از دین و دیانت است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اظهارداشت: اینکه یک روز در فضای مجازی شبکه یا سایت اقتصادی یک روز فرهنگی، یک روز ورزشی، یک روز سیاسی و هر روز با یک عنوان و نامی فعالیتی را برای جذب عموم جامعه به راه می اندازند، تنها و پشت پرده این خدمات یک هدف است و آن تهی ساختن نسل جوان ما از اسلام، قرآن، آیین و دور ساختن جامعه از بدنه روحانیت است.

وی گفت: اختلاف افکنی و ترویج افکار خبیث دشمنان بعد از تهی ساختن جوانان از دین کلید می خورد لذا باید اهل فن در این مسائل با آگاهی هر چه تمام تر ورود کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha